به گزارش ایران دکونومی، محمد رضوانی فر معاون وزیر و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در برنامه تلویزیونی در شبکه افق اعلام کرد هیچ خودرویی وارد گمرک نشده است.

بعد از اینکه مصوبه واردات خودرو در اردیبهشت سال 1401 از سوی دولت تصویب و ابلاغ شد، وزارت صمت فرآیند ثبت‌نام و عرضه خودرو در سامانه یکپارچه را در اسفند‌ سال گذشته آغاز کرد.

بر این اساس، متقاضیان خرید خودروهای وارداتی با اعلام وزارت صمت نسبت به واریز 500 میلیون تومان وجه و بلوکه کردن آن به مدت یک ماه در حساب سازمان حمایت نسبت به ثبت‌نام برای خرید خودرو اقدام کردند.

حدود 120 هزار نفر در مرحله پیش ثبت‌نام شرکت کردند اما در ادامه با انصراف تعدادی از متقاضیان و حذف افراد غیرمشمول حدود 32 هزار نفر در نوبت تحویل خودروهای وارداتی قرار گرفتند و این افراد از اسفند ‌سال گذشته تاکنون یعنی از 8 ماه پیش تاکنون در انتظار عرضه و تحویل خودروهای وارداتی هستند.

اما پیش از این مهدی ضیغمی معاون وزیر صمت گفته بود تاکنون فقط 100 دستگاه خودروی چانگان وارداتی تحویل مشتریان شده است.

آخرین جزییات آیین‌نامه واردات خودرو اعلام شد

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین تغییرات اعمال شده در آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی ممنوع است اما تلاش می‌کنیم این بند از آیین‌نامه به مرور زمان اصلاح شود.

جلال رشیدی‌کوچی در خصوص آیین‌نامه جدید واردات خودروهای کارکرده، اظهار داشت: آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده توسط وزارت صمت دچار تغییراتی شد اما میزان تغییرات به نحوی نیست که در بازار خللی ایجاد کند.
وی ابراز امیدواری کرد که آیین‌نامه یاد شده هفته جاری توسط دولت به تصویب برسد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array