به گزارش ایراندکونومی، در راستای خبر جنجالی رجیستری آیفون ۱۴ و رد این خبر توسط نهادی دیگر، ابهاماتی هم در خصوص واردات آیفون وجود دارد. مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس و عضو شورای عالی راهبری فناوری و تولیدات دانش بنیان، در شبکه اجتماعی ایکس خود، در خصوص پیگیری رفع ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ نوشت و اعلام کرد که این موضوع را از معاون اول رئیس جمهور پیگیری می‌کند.

واردات آیفون

او در حساب کاربری خود نوشت: «چالش واردات تلفن‌همراه‌ آیفون با دستور سریع و‌ دغدغه‌مندانه د.مخبر (دیروز صبح) به جریان افتاد. امیدوارم وزیر صمت نیز با توجه به معضلات بازار تلفن‌ همراه‌، سریعتر به موضوع رسیدگی و گزارش را به مجلس و فرمانده اقتصادی دولت اعلام نمایند. کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس تا حصول نتیجه و حل مشکل پیگیر است.»

واردات آیفون

این نماینده مجلس طی هفته گذشته در نامه‌ای به محمد مخبر، ضمن ابراز دلایل مخالفت خود با ممنوعیت واردات آیفون‌های جدید، درخواست شفافیت در روند تخصیص ارز به واردات تلفن همراه و رجیستری گوشی‌های شیائومی و سامسونگ را داشت.

او در این نامه ذکر کرده بود که واردکنندگانی که متخصص نیستند، با خرید و فروش‌های صوری و فاکتور سازی، موجب اختلال در سیستم بانکی و مالیاتی کشور می‌شوند و کالاهای خود را با قیمت دلار آزاد و در برخی موارد بالاتر به فروش می‌رسانند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array