به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، وزیر مالی هنگ کنگ، پل چان مو-پو (Paul Chan Mo-po)، حمایت خود از فناوری بلاکچین را تکرار کرده و آن را موج بعدی رشد جهشی در صنعت فناوری دیجیتال نامیده است.

در یک پست وبلاگی در 27 آگوست (5 شهریور)، چان نوشت که بخش‌های نوظهور در وب 3، مانند NFTs، GameFi، بازی‌های پلی تو ارن (Play-to-Earn) و سرگرمی‌های فراگیر، قرار است رهبری نسل بعدی سرگرمی‌های دیجیتال را بر عهده بگیرند.

اظهارات چان در پی بازدید وی از یک رویداد سه روزه متمرکز بر بلاکچین به نام انجمن رهبران سرگرمی دیجیتال، که در سایبرپورت (Cyberport) در هنگ کنگ برگزار شد، بیان شد.

سایبرپورت یک مرکز فناوری و چند رسانه‌ای با کاربری ترکیبی 25 هکتاری است که کمک‌های مالی، بودجه و فضای اداری را به طیف گسترده‌ای از شرکت‌ها در بخش‌های فناوری، سرگرمی دیجیتال و مالی ارائه می‌دهد.

شایان ذکر است، چان اشاره کرد که در اوایل سال جاری 50 میلیون دلار اضافی از بودجه امسال به سایبرپورت اختصاص داده است، تا به آن کمک کند تا توسعه یک اکوسیستم قوی وب 3 را تسریع بخشد.

هنگ کنگ

چان خاطرنشان کرد که سایبرپورت در حال حاضر بیش از 180 شرکت فناوری مرتبط با وب 3 از جمله استارتاپ‌ها و صرافی‌های کامل را در کنار هم جمع کرده است و تاکید کرد که 20 درصد از شرکت‌ها از خارج از کشور آمده‌اند.

در حالی که چین تقریباً ۵ سال است که موضع تندرو ضد رمزارز را حفظ کرده است، هنگ کنگ قوانین جدید دوستدار رمزارز را منتشر کرده است تا خود را به عنوان یک مرکز جهانی برای دارایی‌های دیجیتال قرار دهد.

دولت هنگ کنگ از یک کارگروه اختصاص داده شده برای پیشبرد وب 3 رونمایی کرده است. طبق بیانیه 30 ژوئن (9 تیر)، این گروه ترکیبی از مقامات کلیدی دولتی و شرکت کنندگان در صنعت است.

— کوین تلگراف (@Cointelegraph) 2 جولای 2023

بخشی از تعهد مستمر هنگ کنگ برای سرمایه گذاری در روند توسعه وب 3 باعث شد که منطقه اداری ویژه یک گروه کاری وب 3، برای ارائه توصیه‌هایی در مورد توسعه پایدار و مسئولانه صنعت ایجاد کند.

در 3 آگوست (12 مرداد)، صرافی کریپتو محلی هش‌کی (HashKey) اعلام کرد که با موفقیت تمام مجوزهای لازم برای شروع ارائه دارایی‌های رمزارزی به سرمایه‌گذاران خرد را به دست آورده است، تبدیل شدن به اولین صرافی در خاک هنگ کنگ که تجارت خود را از خدمات انحصاری به سرمایه‌گذاران نهادی گسترش می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array