به گزارش ایران دکونومی، ادامه جلسه استیضاح وزیر صمت از ساعت 13 آغاز شد. در آئین‌نامه داخلی پنج ساعت زمان پیش‌بینی شده است؛ یک ساعت برای دفاعیات رئیس‌جمهور، دو ساعت برای نمایندگان متقاضی استیضاح و دو ساعت برای وزیر. بر این اساس طبق آئین نامه داخلی مجلس از رئیس‌جمهور برای حضور در جلسه استیضاح وزیر صمت دعوت شده است. طی ادامه جلسه استیضاح وزیر در نوبت عصر روز یکشنبه (10 اردیبهشت) نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از شنیدن نظر موافقان و مخالفان استیضاح سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت، در نهایت به او رأی ندادند.

در زمان رأی‌گیری برای عدم رأی اعتماد به وزیر صمت 270 نماینده مجلس حضور داشتند. بر همین اساس فاطمی امین با ۱۳۷ رأی موافق، از مجلس رأی اعتماد دریافت نکرد. وی اولین وزیر دولت سیزدهم است که از ابتدای آغاز به کار دولت تا به حال دو بار در صحن علنی مجلس استیضاح و برکنار شده است.

جلسه استیضاح در حالی برگزار شد که حضور همه جانبه تیم دولت، حاکی از حمایت قاطع ابراهیم رئیسی از وزیر صمت بود. دولت به صورت حداکثری و با تیمی متشکل از مخبر «معاون اول رئیس‌جمهور»، حسینی «معاون پارلمانی»، بذرپاش «وزیر راه و ترابری»، سید صولت مرتضوی «وزیر تعاون»، زارع پور «وزیر ارتباطات» و اسماعیلی «وزیر ارشاد» در مجلس حضور یافت.

 

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array