به گزارش ایران دکونومی، در حالیکه مهم‌ترین مسئله وزارت ارتباطات اینترنت است، وزیر ارتباطات به مناسبت هفته دولت با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری، دستاوردهای وزارت ارتباطات را تشریح کرد.

در حالیکه وضعیت اینترنت در کشور اصلا خوب نیست، اما عیسی زارع‌پور اعلام کرد که اختلالات اینترنت را در این وزارتخانه برنمی‌تابد و همکارانش در تلاش شبانه‌روزی برای کیفیت اینترنت هستند.

او توضیح داد: در وزارت ارتباطات کار بزرگی را شروع کرده‌ایم که بحث کیفیت شبکه اینترنت را به‌صورت ریشه‌ای در کشور حل کنیم. البته این بدین معنی نیست که مردم باید تا ۱۴۰۴ صبر کنند، بلکه اقداماتی را در لایه‌های مختلف شبکه انجام می‌دهیم. وظیفه ما این است که اینترنت را با بهترین کیفیت برای مردم فراهم کنیم. (دیجیاتو)

با توجه به اختلالات اینترنت و البته بحث فیلترینگ، که آسیب‌های جبران ناپذیری به کسب‌وکارهای مجازی و اقتصاد دیجیتال کشور وارد کرده است، شاید باید تلاش‌های این وزارتخانه را در راستای اینترنت داخلی بدانیم.

پیگیری کندی اینترنت

این وزیر به تشکیل کمیته‌ای جهت پیگیری کندی اینترنت اشاره کرد و افزود: ما کاملاً استقبال کردیم و در محورهای مختلف، برنامه‌های بلند و کوتاه مدت را در کنار برنامه‌های خود اعلام کردیم. بخشی اجرا شده است و ان‌شاءالله روزبه‌روز کیفیت اینترنت بهتر خواهد شد.

طبق گزارشی که انجمن تجارت الکترونیک در تیرماه امسال در زومیت منتشر کرد، کیفیت پایین اینترنت را به دلیل محدودیت‌ها، اختلالات و سرعت پایین می‌داند و به این نتیجه رسیده که در بین ۱۰۰ کشور جهان با بیشترین تولید ناخالص ملی، ایران پس از میانمار دومین اینترنت پراختلال، پس از چین دومین اینترنت محدود جهان و جزو ۵ اینترنت کند جهان است. به گزارش انجمن شرایط فعلی کیفیت و اختلالات دائمی در ایران به مرور در طول دو سال گذشته و بر اثر سیاست‌های جدید فیلترینگ در ایران رخ داده است.

این در حالیست که مردادماه امسال، آی‌تی ایران در گزارشی نوشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برابر گلایه کاربران و کسب‌وکارها در مورد اختلال و کندی شبکه اعلام کرده که برخی از مشکلات که در شبکه وجود دارد، مربوط به سال‌های گذشته است، بنابراین سال‌ها طول می‌کشد تا این مسئله حل شود.

این اظهارات عیسی زارع‌پور در حالی مطرح می‌شود که او در دوسال گذشته پیوسته مشکلات و اختلال در شبکه اینترنت را رد کرده و هر زمان هم که تحت فشار کاربران و رسانه‌ها در مورد کیفیت اینترنت قرار گرفته، مشکلات را به گردن کم‌کاری دولت گذشته در زمینه توسعه شبکه انداخته است.

اینترنت
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array