به گزارش ایران دکونومی، در مراسم رونمایی از پروژه‌های هوشمندسازی و توسعه زیرساخت‌های پست که به مناسبت روز جهانی پست در مرکز مبادله هوشمند خلیج فارس برگزار شد، وزیر ارتباطات، پس از اشاره به جابه‌جایی مرسولات پستی و زمان تحویل آن‌ها به متقاضیان گفت:

«شرکت ملی پست سالانه ۳۰۰ میلیون مرسوله جابه‌جا می‌کند و در حال حاضر در مسیر هوشمندسازی پیش می‌رود؛ هوشمندسازی یعنی استفاده از تمام فناوری‌هایی که در این حوزه وجود دارد تا در تمامی مراحل هوشمند شویم. در افتتاحیه نمایشگاه پست گفتم که زمانی که مردم مرسوله را تحویل پست می‌دهند باید بتوانند زمان و روز دریافت را مشخص کنند و در همان زمان تحویل بگیرند.»

پست

زارع‌پور ادامه داد: «تلاش بر این است که زمان تحویل مرسولات پستی و بازه زمانی کاهش پیدا کند و در کمترین زمان حتی در نیم ساعت مرسولات پستی تحویل شهروندان داده شود.»

وی با بیان این نکته که صنعت پست، پیشران اقتصاد دیجیتال کشور است، توضیح داد: «هر روز به تعداد کسب و کارهای هوشمند اضافه می‌شود و باید مسیر هوشمندسازی ما نیز سرعت بگیرد. اگر پست متحول شود، حتماً می‌تواند توسعه کسب و کارها را رقم بزند. این کار باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان اتفاق بیفتد.»

همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ارزیابی فرآیند هوشمندسازی صنعت پست تشریح کرد: «باید از فناوری‌های جدید در همه مراحلی که شرکت پست ارائه می‌کند از قبول تا تحویل و تجزیه و توزیع استفاده شود و دقت و سرعت بالا رود و این اقدام با استفاده از ظرفیت شرکت دانش بنیان می‌تواند انجام شود. امروز پروژه‌هایی راه‌اندازی می‌شود که به وسیله آنها مردم می‌توانند زمان تحویل بسته را در دو تا چهار بازه زمانی انتخاب کنند. امیدواریم در همین دولت مردم بتوانند بازه‌های زمانی چند دقیقه‌ای را برای تحویل بسته‌های خود انتخاب کنند.»

او به نوسازی ناوگان حمل و نقل اشاره کرد و گفت: «امروز بیش از ۸۰ دستگاه کامیون و کامیونت و ون به شبکه پستی کشور اضافه شد و باید از فناوری‌های جدید استفاده شود تا بتواند بر کاهش زمان تحویل مرسوله پستی تاثیر بگذارد.»

وی افزود: «همکاران پستی می‌توانند تا دو بار بدون دریافت هزینه مرسوله را تحویل شهروندان بدهند. لازم است سامانه‌های نظارتی شرکت پست برای پیگیری حضور افراد پستچی برای تحویل مرسولات پستی، تقویت و به‌روزرسانی کنند تا راستی آزمایی انجام شود.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array