به گزارش ایران دکونومی، در بررسی لایحه هفتم توسعه بند الحاقی ماده ۲ ماده ۶۵ لایحه برنامه توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. بر این اساس و مطابق این مصوبه وزارت ارتباطات قادر است «شرکت ارتباطات بین‌الملل» را تأسیس کند.

طبق این مصوبه، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده می‌شود در سقف منابع و اعتبارات خود و با استفاده از اختیارات خود و سازمان توسعه‌ای و نیز مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی، نسبت به ایجاد «شرکت ارتباطات بین‌الملل» اقدام نماید. اساسنامه این شرکت با پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب هیئت وزیران می‌رسد. هنوز جزئیات بیشتری درباره نحوه کارکرد این شرکت بیان نشده است. (دیجیاتو)

همچنین بر طبق بند مصوب الحاقی ۳ ماده ۶۵ لایحه برنامه هفتم توسعه، مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، موظف هستند در راستای حمایت از توسعه زیست بوم تحول آفرین هوش مصنوعی قابل اعتماد و پایدار، در مدت شش ماه از زمان لازم الاجرا شدن این قانون، «برنامه ملی توسعه هوش مصنوعی» را به منظور تعیین چارچوب‌ها و سازوکار تعامل تمامی ذی‌نفعان، فراهم نمودن دانش و زیرساخت‌های پایدار فنی، اجتماعی، اخلاقی و حقوقی، ترویج و افزایش آگاهی نسبت به کارکردهای هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف و همچنین آگاهی نسبت به خطرات بالقوه آن را تدوین و به تصویب شورای عالی فضای مجازی برساند.

در این جلسه مجلس، بند الف ماده ۶۶ این لایحه تصویب شد که در آن ذکر شده است: «به منظور افزایش سهم اقتصاد رقومی (دیجیتال) از تولید ناخالص ملی، اقدامات زیر انجام می‌گیرد:

الف- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است وفق «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی، سند «نظام اقتصاد رقومی (دیجیتال)» را با همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت، ظرف شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، تهیه و به تصویب شورای عالی فضای مجازی کشور برساند.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array