به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز 29 می (8 خرداد)، صرافی غیرمتمرکز پنکیک سوآپ ( PancakeSwap) اعلام کرد که با همکاری پروتکل گیم‌فای بایننس یعنی موباکس (Mobox)، یک بازی استراتژیک دفاع از قلعه جدید در حوزه گیم‌فای (GameFi) روانه بازار کرده است. این بازی که Pancake Protectors یا “حافظان پنکیک” نام دارد، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا از توکن بومی این صرافی یعنی کیک (CAKE) برای کسب جوایز درون بازی استفاده کنند

ابزارهای کمکی برای توکن‌های کیک در بازی Pancake Protectors شامل تسریع روند ارتقای سطح، خرید ارز درون بازی، کسب آیتم‌هایی موسوم به CAKE Heroes، استیک کردن کیک (CAKE) برای کسب منابع و باز کردن سطوح بالاتر بازی است. به علاوه، یک بازار درون بازی نیز برای معامله توکن‌های CAKE Heroes وجود خواهد داشت که می‌توان با شرکت در قرعه‌کشی‌هایی که پاداش آن ارتقاء توکن غیرمثلی (NFT) است، آنها را ارتقاء داد. توسعه‌دهندگان بازی برای معرفی این بازی می‌گویند:

«در بازی Pancake Protectors که اقتباسی از بازی دفاعی موباکس ( MOBOX) است، بازیکنان نقش یک فرمانده را بر عهده می‌گیرند تا شخصیت‌های قهرمان را در سطوح مختلف جمع کرده و در یک بازی استراتژیک برای دفاع از قلعه شرکت کنند. شخصیت‌های CAKE Heroes محبوب‌ترین شخصیت‌های بازی هستند و می‌توان آنها را با توکن‌های (CAKE) خریداری کرد.»

علاوه بر این، در این بازی دو نوع توکن NFT با نام‌های Pancake Bunnies و Squads برای افزایش قابلیت‌های بازیکنان نیز وجود دارد. بازیکنان می‌توانند NFTهای خود از سایر مجموعه‌ها مثل BAYC یا MAYC را با قهرمانان کسب شده درون بازی ادغام کرده و آن را در پروفایل پنکیک سوآپ (PancakeSwap) خود نمایش دهند.

بازی پنکیک سوآپ

معرفی صرافی غیرمتمرکز پنکیک سوآپ

صرافی غیرمتمرکز پنکیک سوآپ (PancakeSwap) که در سال 2020 راه‌اندازی شد، با حجم معاملات 462 میلیارد دلاری و بیش از 2.5 میلیارد دلار کل ارزش قفل شده، به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های غیرمتمرکز معامله ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

در ماه آوریل (فروردین)، این صرافی پروپوزال نسخه v2.5 توکنومیکس پنکیک سوآپ (Pancakeswap tokenomics) را تصویب کرد تا نرخ تورم توکن بومی خود را از بالای 20٪ به محدوده هدف 3٪ تا 5٪ کاهش دهد. متعاقباً، قیمت توکن‌های کیک (CAKE) ماه گذشته 36 درصد کاهش یافت و به 1.73 دلار رسید.

تحلیلگران دلیل اصلی این ریزش را ارزش اسمی پایین‌تر پاداش استیکینگ کیک (CAKE) می‌دانند. قبل از تصویب این پروپوزال، پنکیک سوآپ (PancakeSwap) از یک مدل انتشار زیاد توکن برای تشویق پذیرش آن توسط کاربران استفاده می‌کرد.

گفتنی است که پس از انتشار خبر راه‌اندازی بازی جدید پنکیک سوآپ قیمت توکن‌های کیک (CAKE) با واکنشی مثبت، جهشی 20 درصدی را تجربه کرد و از 1.54 دلار به 1.8 دلار رسید. هرچند این جهش دوام زیادی نداشت و این رمزارز در این لحظه با افت روزانه 4.20 درصدی با قیمت 1.66 دلار معامله می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array