به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، چند روز پیش در پی انتشار خبر اخراج سم آلتمن از اُپن‌اِی‌آی (OpenAI) قیمت توکن بومی پروژه اسکن شبکیه او یعنی ورلد کوین (WLD) نوسانات نزولی فراوانی را تجربه کرد، ولی به دنبال شایعه بازگشت وی به این شرکت، این دارایی مسیر رشد را در پیش گرفت.

نوسانات قیمت ورلد کوین (WLD)

بر اساس داده‌های وبسایت کوین گکو (CoinGecko)، توکن WLD روز 16 نوامبر (25 آبان) روند نزولی شدیدی را از سطوح 2.48 دلار آغاز کرد و خبر اخراج آلتمن به مومنتوم نزولی این حرکت افزود. ولی بعد از قوت گرفتن شایعه بازگشت آلتمن به این شرکت، ارزش این توکن با رشد ۲۰درصدی از حدود ۱.۸۶ دلار به ۲.۳ دلار افزایش یافت. در معاملات صبح دوشنبه بازار آسیا این روند ادامه یافت و قیمت WLD به بالاترین سطح روزانه خود در حدود 2.54 دلار رسید. ولی این افزایش قیمت دوام زیادی نداشت، چراکه هیئت مدیره اُپن‌اِی‌آی (OpenAI) با تصمیمی استراتژیک، مدیر عامل سابق Twitch، امت شیر (Emmett Shear) را به عنوان مدیر اجرایی موقت شرکت منصوب کرد و اینگونه به تمام درخواست‌ها برای بازگرداندن سم آلتمن پاسخ رد داد.

این تصمیم‌گیری‌های غیرمنتظره باعث شد قیمت توکن WLD بار دیگر روندی نزولی در پیش بگیرد و تا مرز 2.33 دلار افت پیدا کند.

قیمت WLD طی هفت روز گذشته
قیمت WLD طی هفت روز گذشته. منبع: CoinGecko

آلتمن یکی از بنیانگذاران پروژه ورلد کوین (Worldcoin) بود که در ماه جولای راه‌اندازی شد. این پروژه یک پلتفرم هویت دیجیتال با هدف ساخت یک هویت جهانی و سیستم مالی یکپارچه با استفاده از فناوری اسکن شبکیه چشم برای احراز هویت کاربران در راستای افزایش روزافزون کاربرد فناوری هوش مصنوعی است.

در حالی که این پروژه مستقل از OpenAI عمل می‌کند ولی ظاهراً تصمیمات هیئت مدیره این شرکت بیش از آنچه انتظار می‌رفت قیمت WLD را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

گفتنی است که طی 24 ساعت گذشته ارزش دارایی‌های رمزارزی مرتبط با هوش مصنوعی به طور کلی عملکرد بهتری از خود نشان دادند و ارزش بازار توکن‌های مرتبط با این حوزه مانند Fetch.ai (FET)، SingularityNET (AGIX) و Akash Network با افزایش دورقمی قیمت، بیش از 7.2 درصد رشد داشته و به 6.5 میلیارد دلار رسیده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array