به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یک آژانس اطلاعاتی دولتی در آرژانتین اوایل این هفته تحقیقاتی را در مورد بنیاد ورلدکوین (Worldcoin)، پروژه رمزارزی متمرکز بر هویت ارائه شده توسط سم آلتمن، آغاز کرده است.

در بیانیه رسمی منتشرشده آمده است که: «”آژانس دسترسی به اطلاعات عمومی” فرآیند و شیوه‌های مورد استفاده در رابطه با جمع‌آوری، ذخیره و استفاده از داده‌های شخصی کاربران در پروژه ورلدکوین (WLD) را به طور کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد داد. این آژانس برای رفع هرگونه مشکل احتمالی، اقدامات لازم را مبذول خواهد کرد.»

در همین راستا، تعدادی از مردم در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین و سایر شهرهای این کشور، صورت و چشمان خود را در ازای دریافت غرامت اسکن کردند.

ورلدکوین

در این بیانیه تصریح شده است: «مواردی از این دست نیاز مبرم به تقویت چارچوب قانونی فعلی در زمینه حفاظت از داده‌های شخصی را برجسته می‌کند. شهروندان این حق را دارند که هر زمان که داده‌های شخصی خود را ارائه می‌کنند، اطلاعات روشن و قابل دسترسی در رابطه با انتقال، کاربرد و هدف جمع‌آوری و پردازش آن داده‌ها، به ویژه در مورد داده‌های حساس مانند اطلاعات بیومتریک دریافت کنند.»

گفتنی است که کنیا قبلاً پروژه ورلدکوین (WLD) را به حالت تعلیق درآورده بود. ورلد کوین در اوایل این هفته گفت که ثبت‌نام در این پلتفرم در حال افزایش است و تأییدیه‌ها، یک هفته پس از عرضه عمومی بیش از 100٪ بیشتر شده است. ولی پس از ثبت نام بیش از یک چهارم میلیون نفر از مردم کنیا در این پروژه، این کشور به دلیل نگرانی در مورد شیوه عملکرد آن، این پروژه را به حالت تعلیق درآورد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: theblock

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array