به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، توکن ورلدکوین (WLD)، پروژه رمزارزی معرفی شده توسط سم آلتمن مدیر عامل OpenAI، طی یک هفته گذشته بیش از 185درصد رشد قیمت را تجربه کرده است. در این مدت، کاربران روزانه آن نیز به رکوردی بالاتر از 1 میلیون نفر رسید. این روند افزایش امروز با جهشی 40 درصدی ادامه پیدا کرد.

ورلدکوین در پستی که روز 18 فوریه (29 بهمن) در ایکس (X) منتشر کرد گفت که اپلیکیشن کیف پول رمزارزی آن با نام “World App” بیش از 1 میلیون کاربر جلب کرده است. این درحالی است که تا نوامبر گذشته این برنامه تنها 100 هزار کاربر فعال روزانه داشت.

قیمت ورلدکوین (WLD)
قیمت ورلدکوین (WLD) در دو هفته گذشته بیش از 172 درصد افزایش یافته است. منبع: CoinGecko

ورلدکوین و هدف از راه‌اندازی آن

ورلدکوین (WLD) که در جولای 2023 توسط سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI و الکس بلانیا (Alex Blania) راه‌اندازی شد، یک پروژه تأیید هویت دیجیتالی مبتنی بر «حفظ حریم خصوصی» است که در ازای اسکن عنبیه‌ چشم، ارز دیجیتال اصلی خود را به کاربران پرداخت می‌کند.

این پروژه هدف خود را تلاش برای معرفی یک پروپوزال اجتماعی موسوم به درآمد پایه جهانی (Universal Basic Income) در سراسر جهان با اعطای مقدار کمی از توکن WLD بومی خود در ازای تأیید هویت همه مردم کره زمین عنوان کرد.

روز 31 ژانویه (11 بهمن)، دفتر حفظ حریم خصوصی داده‌های شخصی (PCPD) هنگ کنگ با اشاره به “خطرات جدی آن برای حریم خصوصی داده‌های شخصی” تحقیقاتی را در مورد اقدامات محلی ورلدکوین (WLD) آغاز کرد. PCPD اعلام کرد که به عنوان بخشی از تحقیقات خود، ضمانت‌هایی را به اجرا گذاشته و شش محل تحت کنترل ورلدکوین (WLD) در هنگ کنگ را بازرسی کرده است.

در خارج از هنگ‌کنگ نیز، این پروژه به خاطر نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی توجه بسیاری از قانون‌گذاران حوزه‌های قضایی را جلب کرده است، به طوری که خدمات آن در کنیا به طور کامل به حالت تعلیق درآمده و اسکن عنبیه در هند متوقف شده است.

صرف نظر از این نگرانی‌های نظارتی، توکن بومی این پروژه هفته گذشته بیش از 185 درصد رشد داشته است که همزمان با رالی گسترده‌تر بازار کریپتو تقویت شد. این دستاوردهای کم‌سابقه ورلدکوین (WLD) در طول یک هفته، با چندین به‌روزرسانی اصلی در شرکت OpenAI همراه بوده است.

برای نمونه، روز 16 فوریه (27 بهمن)، OpenAI از برنامه جدید تبدیل متن به ویدئو خود به نام Sora رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد کلیپ‌های ویدئویی و صحنه‌هایی را با استفاده از پیام‌های متنی تولید کنند.

یک هفته قبل از آن یعنی روز 9 فوریه (20 بهمن) نیز سم آلتمن اعلام کرد که به دنبال جمع‌آوری 7 تریلیون دلار سرمایه با هدف کمک تامین مالی و توسعه تراشه‌های نیمه هادی این شرکت است. در حالی که این رقم هنگفت دلاری موجب حیرت بسیاری از فعالان در دنیای فناوری شد، آلتمن بر درخواست خود پافشاری داشت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array