به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یک اشکال در نسخه قدیمی‌تر پروتکل وام رمزارزی آوه (Aave)، کاربران را از تعامل با استخرهای رپد اتر (‌Wrapped Ether )با علامت WETH، تتر، رپد بیت کوین (Wrapped Bitcoin‌) یا رپد متیک (Wrapped Matic) در ورژن دوم آوه (v2) پالیگان مسدود می‌کند و از برداشت دارایی‌ها از آنها جلوگیری می‌کند. با توجه به پیشنهادی در 19 می (29 اردیبهشت) که تلاش می‌کند باگ را از طریق یک پچ (patch) برطرف کند. این پیشنهاد می‌گوید که کاربران در حال حاضر قادر به تامین بیشتر آن دارایی، وام گرفتن، بازپرداخت یا برداشت نیستند.

اگرچه برداشت در حال حاضر غیرممکن است، تیم اعلام کرد که وجوه کاملاً ایمن هستند، زیرا این اشکال پس از رای حکومتی قابل رفع است.

این باگ فقط روی آوه v2 در پالیگان تأثیر می‌گذارد. آوه v3 – جدیدترین نسخه – مانند استقرار v2 در اتریوم یا آوالانچ (Avalanche) بی‌تأثیر باقی می‌ماند.

کد شکسته به دلیل یک منحنی نرخ در 16 می (26 اردیبهشت) که برای همه استقرارهای نسخه 2 اعمال شد، ایجاد شد. پیاده‌سازی پالیگان v2 از لیست کمی متفاوت از تعاریف تابع (به نام “رابط”) برای قراردادهای استراتژی نرخ خود در مقایسه با پیاده‌سازی اتریوم و آوالانچ استفاده می‌کند؛ اما تغییرات منحنی نرخ این تفاوت را در نظر نگرفت و باعث شد که باگ فقط در استقرار پالیگان ایجاد شود.

پیشنهاد جدید از هیئت حاکمه آوه دائو (Aave DAO)، آوه می‌خواهد که تغییرات کد را فقط در نسخه پالیگان برای اصلاح تأیید کند. در این پیشنهاد آمده است که رای‌گیری قرار است از 20 می (30 اردیبهشت) آغاز شود و تا 23 می (2 خرداد) ادامه یابد.

آوه بیشتر به دلیل ویژگی وام فلش یا همان فلش لون شناخته شده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا رمزارزی را قرض کنند، معاملات انجام دهند و وام‌ها را در همان بلوک بدون نیاز به وثیقه بازپرداخت کنند. این مورد در اتریوم شروع شد اما در چند سال گذشته به شبکه‌های دیگر گسترش یافته است. در 17 آوریل (28 فروردین)، آوه به استقرار پروتکل در zkSync Era، یک پروتکل مقیاس‌پذیری لایه 2 اتریوم که از فناوری اثبات دانش صفر استفاده می‌کند، رأی داد. در 8 می (18 اردیبهشت)، آوه v3 در شبکه متیس (Metis) ، که همچنین یک لایه اتریوم 2 است، مستقر شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array