به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یک بدهکار صرافی ورشکسته ارزهای دیجیتال FTX، مبلغی را به عنوان وثیقه برای وام در پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) آرکید (Arcade) متعهد شد. طبق پلتفرم فوند (Found)، این تراکنش اولین وام زنجیره‌ای بود که با ادعای FTX پشتیبانی می‌شد.

31307 دلار توکن شد و مالکیت آن توسط یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) نشان داده شد. در 23 ژوئن (2 تیر)، NFT به عنوان وثیقه برای یک وام 7500 دلاری مورد استفاده قرار گرفت که ظرف پنج روز بازپرداخت می‌شد. در صورت عدم پرداخت، وام دهنده حق مطالبه را دارد.

این تراکنش نمونه‌ای از توکن‌سازی دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) است که در آن یک توکن نشان‌دهنده حقوق مالکیت یک دارایی در یک بلاکچین است. در DeFi، توکن‌سازی دارایی یکی از برجسته‌ترین حوزه‌ها است، زیرا طیف گسترده‌ای از دارایی‌های واقعی از جمله سهام، اوراق قرضه دولتی، املاک و کالاها را می‌توان توکن‌سازی کرد.

FTX

Found در توییتر گفت که طلبکار و وام دهنده اصلی بررسی‌های بیومتریک با احراز هویت و همچنین مبارزه با پولشویی را انجام داده است. طبق وب‌سایت این شرکت، این امکان را به کاربران می‌دهد تا به وام‌هایی با استفاده از ادعای ورشکستگی به عنوان وثیقه تحت کارمزد تراکنش 10 درصدی در معاملات موفق دسترسی داشته باشند.

صرافی کریپتو FTX در نوامبر 2022 (آبان 1401) اعلام ورشکستگی کرد و میلیاردها دلار در حساب کاربران برای رسیدگی دادگاه قفل کرد. بر اساس برخی برآوردها، دارندگان ادعای FTX می‌توانند بین 35 تا 66 درصد از ارزش اسمی خود را بازیابی کنند.

پرونده‌های ورشکستگی مربوط به رمزارز در سال گذشته به دادگاه‌ها وارد شده است و بسیاری از آنها ناشی از فروپاشی FTX هستند، از جمله آنها، پرونده‌های مرتبط با شرکت‌های ارز دیجیتال جنسیس گلوبال تریدینگ (Genesis Global Trading) و بلاک‌فای (BlockFi) می‌باشد.

فوند در ابتدای سال جاری راه‌اندازی شد و بنیان‌گذاران صندوق سرمایه‌گذاری سقوط کرده تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) پلتفرم معاملات اوپن اکسچنج (Open Exchange) را در ماه آوریل (فروردین 1402) راه‌اندازی کردند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array