به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه اخبار مربوط به پیروزی گری اسکیل (Grayscale) در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) منتشر شد، بیت کوین (BTC )، با جهشی ناگهانی به بالاترین سطح خود در دو هفته اخیر نزدیک شد.

نمودار یک روزه بیت کوین
نمودار یک روزه بیت کوین (BTC/USD)؛ منبع: TradingView

موضع نامشخص SEC در برابر صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین

داده‌های کوین تلگراف مارکتس (Cointelegraph Markets Pro) و تریدینگ ویو (TradingView) واکنش فوری قیمت بیت‌کوین به این رویداد را تایید می‌کنند. بر اساس این داده‌ها، قیمت جفت ارز بیت کوین/دلار آمریکا در عرض 30 دقیقه بیش از 1700 دلار افزایش یافته است. در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین با 5.57 درصد رشد در 24 ساعت گذشته، با قیمت 27415 دلار ترید می‌شود.

داده‌های دفتر سفارش جفت ارز BTC/USD در بایننس که توسط Material Indicators در شبکه اجتماعی X به اشتراک گذاشته شد نیز با پوشش این افزایش نشان داد تمام کلاس‌های سفارش در بازاری که فاقد نقدینگی کافی بود خرید را افزایش دادند.

دفتر سفارش بیت کوین
داده‌های دفتر سفارش بیت کوین (BTC/USD) در بایننس؛ منبع: Material Indicators/X

«نمای 6 ماهه از داده‌های دفتر سفارش بایننس نشان می‌دهد که نقدینگی اندکی برای آغاز روند صعودی وجود دارد که استفاده از آن برای لمس مجدد تراز 30 دلار بسیار آسان است، اما برای انجام این کار هنوز احساسات به اندازه کافی تقویت نشده است زیرا بازار هنوز از اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد هراس دارد.»

کاتالیزور «چرخه گاوی» بیت کوین (BTC)

در ادامه این واکنش، مایکل ون.د.پوپ (Michaël van de Poppe)، موسس و مدیر عامل شرکت تجاری اِیت (Eight)، معتقد است تصمیم دادگاه می‌تواند تأثیر مثبتی بر برنامه‌های ETF موجود، به ویژه بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان، یعنی بلک‌راک (BlackRock) داشته باشد.

او در بخشی از تفسیر خود گفت: «ممکن است عجیب به نظر برسد، اما می‌توانیم با این خبر در آستانه شروع چرخه صعودی قرار بگیریم.»

نبرد حقوقی گری اسکیل با SEC روندی طولانی و آهسته داشت، به طوری که مدیرعامل آن، مایکل سوننشاین گفته بود شرکت تا زمانی که اجازه تبدیل صندوق تراست بیت کوین گری اسکیل (GBTC) به یک صندوق قابل معامله در بورس را دریافت نکند، آرام نخواهد گرفت. قیمت سهام GBTC در زمان نوشتن این مطلب، بیش از 17 درصد افزایش یافته و به 20.60 دلار رسیده است.

نمودار روزانه سهام تراست بیت کوین
نمودار روزانه سهام تراست بیت کوین گری اسکیل (GBTC) ؛ منبع: TradingView

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array