به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز گذشته روز سرنوشت‌سازی برای بازارهای مالی دنیا بود، زیرا بعد از اعلام داده‌های تورمی آمریکا، در آخرین نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، تصمیمات فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره نیز اعلام شد.

بر اساس تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا در بازه ماهانه، از ۰.۳ درصد به ۰ درصد و شاخص سالانه از ۳.۴ درصد به ۳.۳ درصد رسید. گفتنی است که پیش‌بینی تحلیلگران برای این ارقام، به ترتیب به ۰.۱ و ۳.۴ درصد بود. افزون بر این، شاخص Core CPI ماهانه که هزینه انرژی و خوراک در آن محاسبه نمی‌شود نیز از ۰.۳ درصد به ۰.۲ درصد رسید.

در مرحله اول، پس از انتشار این آمار، بیت کوین با واکنشی هیجانی یک کندل سبز بزرگ را در نمودار 15 دقیقه‌ای به ثبت رساند.

نمودار 15 دقیقه بیت کوین
نمودار 15 دقیقه‌ای قیمت بیت کوین بعد از انتشار داده‌های اقتصادی ایالات متحده

بر اساس داده‌های منتشر شده از نشست FOMC، همانطور که تحلیلگران وال‌استریت انتظار داشتند، نرخ بهره آمریکا بدون تغییر در محدوده ۵.۵ درصد باقی مانده است. مجموع این اطلاعات نشان می‌دهند که سیاست‌های اقتصادی ایالات متحده تاکنون موثر واقع شده و نرخ تورم به سطوح مطلوب رسیده است.

معامله‌گران در بازارهای مالی بر این باورند که با کاهش نرخ بهره و اعمال سیاست‌های انبساطی در ایالات متحده، ریسک‌پذیری در میان سرمایه‌گذاران افزایش خواهد یافت. افزایش حس ریسک‌پذیری به طور معمول، زمینه ورود سرمایه‌های جدید به بازارهای ریسکی مثل رمزارزها را فراهم می‌کند. این اتفاق همیشه با رشد بازار و افزایش قیمت‌ها همراه بوده است. فعالان بازارهای مالی امیدوارند نرخ بهره که اکنون ثابت مانده است، در ماه سپتامبر (شهریور) کاهش یابد.

واکنش بیت کوین به داده‌های اقتصادی آمریکا

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

پس از اینکه نتایج نشست FOMC منتشر شد، بیت کوین که با محرک قبلی توانسته بود به محدوده 70 هزار دلار نزدیک شود، با اصلاحی نسبتاً عمیق به کانال 67 هزار دلار برگشت. رمزارز اول بازار در این لحظه با کمتر از یک درصد رشد در تایم فریم روزانه، با قیمت 67 هزار و 665 دلار در حال معامله شدن است.

منبع: en.bitcoinsistemi

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array