به گزارش ایران دکونومی، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که فرهنگیان واجد شرایط وام ۱۰۰ میلیونی ویژه فرهنگیان دریافت خواهند کرد.

وزارت آموزش و پرورش در طی سال‌های گذشته تفاهم‌نامه‌های مختلفی با بانک ملی داشت که آخرین مورد آن مربوط به سال 1399 است. در قالب این تفاهم، 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اعطای وام به فرهنگیان اختصاص یافت که این تفاهم‌نامه تا سال 1401 برقرار بود.

«مقدم زاده» مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، در این رابطه گفت: «با استقرار دولت سیزدهم و رویکرد جدید دولت و وزارت آموزش و پرورش در مهر 1401 موفق به انعقاد تفاهم‌نامه جدید با بانک ملی ایران شدیم و براساس آن 14هزار میلیارد تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات مرابحه 12 درصدی به فرهنگیان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و از مهر 1401 تا به امروز 9 هزار میلیارد تومان تسهیلات به فرهنگیان پرداخت شده است.»

شایان ذکر است که ماهانه ۲.۵ درصد از رقم واریزی حقوق فرهنگیان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد به فرهنگیان پرداخت شود. به این ترتیب و با استناد به سخنان مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، تا کنون ۹ هزار میلیارد تومان از این اعتبار به صورت تسهیلات به فرهنگیان پرداخت شده است.

نحوه دریافت وام 100 میلیونی فرهنگیان

فرهنگیان واجد شرایط پس از تکمیل مدارک و پر کردن فرم الکترونیک که به تایید آموزش و پرورش رسیده باشد و ارایه آن به بانک، ظرف مدت 10 روز کاری مبلغ تسهیلات 100 میلیون تومانی ویژه فرهنگیان را دریافت خواهند کرد.

وام 100 میلیونی فرهنگیان نیازی به سپرده‌گذاری از سوی فرهنگیان ندارد و تنها یک ضامن فرهنگی برای پرداخت آن کفایت می‌کند.

سقف باز پرداخت وام فرهنگیان بانک ملی بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است.

شرایط دریافت غیرحضوری وام فرهنگیان بانک ملی

در حال حاضر امکان دریافت این وام در ۴ استان (اصفهان، قزوین، تهران و شهرستان‌های استان) به صورت غیرحضوری امکانپذیر است. به این ترتیب که فرهنگیان فرم الکترونیک را تکمیل و پس از تأیید آموزش و پرورش، فرم به بانک ارسال و در صورت تکمیل مدارک، بعد از حدوداً 10 روز کاری مبلغ وام به حساب متقاضی تسهیلات واریز می‌شود.

«مقدم زاده» همچنین گفت: «شیوه‌نامه اجرایی اعطای وام به فرهنگیان به زودی به استان‌ها ارسال خواهد شد و براساس عملکرد واریز حقوق در استان‌ها تخصیص خواهد یافت.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array