به گزارش ایران دکونومی، با توجه به نرخ بالای تورم و گرانی مسکن، طرح وام ودیعه مسکن، از سوی وزرارت راه و شهر سازی جهت کمک به مستاجرین، در پرداخت هزینه های مربوط به اجاره بها، ایجاد شده و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن، برای دریافت آن ثبت نام نمایند.

مبلغ وام ودیعه مسکن 1403

مبلغ وام اجاره مسکن 1403 با توجه به شرایط اقتصادی و تورم، تغییراتی داشته است. در سال 1403، میزان تسهیلات وام اجاره مسکن به شرح زیر است:

  • در شهر تهران، سقف وام 200 میلیون تومان است.
  • در مراکز استان‌ها و سایر کلان‌شهرها این رقم 150 میلیون تومان است.
  • برای سایر شهرها، متقاضیان می‌توانند تا 100 میلیون تومان وام دریافت نمایند.
  • در روستاها، سقف وام 40 میلیون تومان تعیین گردیده است.

کلان‌شهرها، بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، شهرهایی با جمعیت بیش از یک میلیون نفر هستند که شامل؛ مشهد، اصفهان، البرز، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه می‌شوند. توجه داشته باشید که ارقام اعلام شده بر اساس آخرین به‌روزرسانی‌ها برای سال 1403 بوده و در صورت هرگونه تغییر، خبر به روزرسانی خواهد شد.

وام مستاجری 1403

وام مستاجری 1403

در سال جاری (1403)، دولت پلتفرم‌های متنوع و متفاوتی را برای مدیریت امور مربوط به املاک تاسیس نموده است. برخی از این سامانه‌ها مانند سامانه املاک و اسکان، ثبت‌نام را برای مالکان و مستاجران اجباری کرده‌، درحالی‌که سایر سامانه‌ها، مانند سایت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن، ثبت‌نام را اختیاری قرار داده‌اند.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، فرآیند ثبت‌نام برای وام اجاره مسکن در سال گذشته از تاریخ 26 خرداد آغاز و تا 30 آذر 1402 ادامه یافت. افرادی که قصد دریافت وام اجاره را دارند، باید مطابق با شرایط مشخص شده در وب‌سایت رسمی tem.mrud.ir عمل نمایند تا برای دریافت این وام واجد شرایط شناخته شوند.

یکی از شرایط وام اجاره مسکن این است که متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانواده باشد. همچنین، قرارداد اجاره‌ای که توسط متقاضی ارائه می‌شود باید به صورت رسمی تنظیم شده یا در سامانه ایران املاک ثبت شده و دارای کد رهگیری باشد. تاریخ قرارداد اجاره نیز باید حداکثر تا پایان دوره ثبت‌نام وام ودیعه باشد.

اگر متقاضی، شرایط وام مستاجری 14023 را داشته باشد و برای دریافت وام به بانک معرفی شود، باید ظرف مدت دو هفته پس از معرفی به بانک، مدارک لازم را ارائه دهد و ضامن‌های خود را معرفی کند. در صورت عدم انجام این کار، درخواست وام رد خواهد شد.

نحوه ثبت نام وام اجاره مسکن 1403

  • جهت ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران، ابتدا وارد سایت tem.mrud.ir شوید. سپس، گزینه ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه را انتخاب نمایید. شایان ذکر است، پیگیری وام ودیعه مسکن در مرحله دوم و بعد از ثبت نام نیز، از طریق همین آدرس، امکان پذیر می باشد.
  • در این مرحله، قوانین و مقررات مربوط به تسهیلات کمک ودیعه، برای شما نمایش داده می شود. آن را با دقت مطالعه نموده و سپس، بر روی گزینه سبز رنگ متن بالا را مطالعه کردم و می پذیرم، بزنید. 
  • در این قسمت، کد ملی و شماره موبایل خود را وارد نموده و پس از وارد کردن کد امنیتی، گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید.
  • در این مرحله، مشخصات فردی خود را در کادر های مربوطه وارد کنید و سپس، گزینه مرحله بعد را بزنید.
  • در این صفحه، می بایست با زدن علامت به علاوه سبز رنگ، افراد تحت تکفل خود را اضافه کنید.
  • حال، برای تایید شماره موبایل شما، یک کد تایید به شماره همراه شما ارسال می شود که می بایست آن را در کادر مربوطه وارد نموده و پس از وارد کردن کد امنیتی، گزینه تایید را بزنید. 
  • در نهایت، پس از تکمیل مراحل ثبت نام، پیغام زیر که حاکی از آن است که مراحل ثبت نام شما موفقیت آمیز طی شده است، برای شما نمایش داده خواهد شد.

به متقاضیان، توصیه می شود، برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ از نسخه به روز رسانی شده مرورگر موزیلا فایر فاکس استفاده کنند و توصیه می شود، هنگام انجام مراحل ثبت نام، به هیچ وجه، گزینه برگشت را نزنند. افرادی که قصد دریافت وام اجاره خانه را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، برای بهره مندی از تسهیلات اجاره خانه، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ورود به سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، مطالعه مقاله ای که در قسمت حتما بخوانید آمده ، توصیه می گردد.

مدارک لازم برای دریافت وام ودیعه مسکن 1403

با توجه به مدارک سال های قبل، مدارک لازم برای وام ودیعه مسکن مستاجران 1403، عبارت است از:

  • مدارک هویتی فرد، اعم از کارت ملی و شناسنامه
  • قولنامه مسکن رسمی دارای کد رهگیری یا اجاره نامه رسمی که در سایت ثبت معاملات املاک، ثبت شده باشد.
  • گواهی کسر از حقوق یا مستمری بگیری یا در صورت عدم برخورداری از این موارد، سفته یا برگ گواهی سهام عدالت. علاقمندان به کسب اطلاعات در خصوص شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن، می توانند نسبت به مطالعه مقاله پیشنهادی در قسمت در ادامه بخوانید، اقدام کنند.

کدام بانک برای وام ودیعه مسکن بهتر است؟

با اعلام بانک مرکزی، دستورالعمل اجرایی تسهیلات کمک ودیعه مسکن پس از افزایش سقف تسهیلات اعطایی طی نامه شماره  ۲۶۶۷۰۳‏/ ۰۲ در تاریخ ۱ بهمن ۱۴۰۲ به بانک‌های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات ابلاغ شده است. 

در سال‌های قبل بانک مسکن سهمیه بیشتری را نسبت به سایر بانک‌ها برای اعطای تسهیلات دارا بود. میزان سهمیه بانک مسکن حدود 7000 میلیارد بود. در حالی که بانک ایران زمین، بانک خاورمیانه و موسسه اعتباری ملت از کمترین سهمیه برخوردار بودند. اما باید بدانید که میزان سهمیه‌ها لزوما شانس شما را برای دریافت وام افزایش نمی دهند.

چنانچه شما بتوانید مدارک لازم و پروسه ثبت نام را سریعتر تکمیل کنید، روند دریافت وام ودیعه مسکن از بانک مسکن ساده‌تر است و شما شانس بیشتری برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن خواهید داشت. چرا که این بانک به بانک تخصصی مسکن معروف است. شما بهتر است که درخواست دریافت تسهیلات را از بانکی که در ان حساب بانکی دارید، ثبت کنید.

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array