به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، وال استریت ژورنال (WSJ) به نقل از منابع آگاه گزارش داد که احتمالاً کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) چندین درخواست مربوط به راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) فیوچرز اتریوم را به طور همزمان تأیید خواهد کرد.

از ماه جولای تاکنون، این رگولاتور با چندین درخواست از سوی شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری، از جمله درخواست‌هایی مرکب از استراتژی‌های بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) روبه‌رو بوده است. تا این لحظه، این کمیسیون به شرکت‌ها دستور نداده است که درخواست‌های خود را پس بگیرند و این مهم‌ترین تغییری است که نسبت به سال 2021 شاهد هستیم چراکه در آن زمان، به شرکت‌های متقاضی دستور داده شد از درخواست خود صرف نظر کنند. به عقیده منابع وال استریت ژورنال (WSJ) همین اتفاق می‌تواند نشان دهد که این رگولاتور مانع از راه‌اندازی این صندوق‌ها نخواهد شد.

تاکنون حداقل 16 درخواست برای راه‌اندازی ETF معاملات آتی اتر یا ترکیبی از بیت کوین و اتریوم در انتظار تایید هستند. اتر رمزارز بومی بلاکچین اتریوم است که برای تراکنش‌های همتا به همتا در این شبکه غیرمتمرکز استفاده می‌شود. یک ETF فیوچرز نیز عملکرد قراردادهای آتی یک رمزارز خاص را ردیابی می‌کند. به عنوان مثال، به جای سرمایه‌گذاری مستقیم در بیت‌کوین یا اتریوم، یک صندوق قابل معامله در بورس فیوچرز، در قراردادهای آتی سرمایه‌گذاری می‌کند که به قیمت این دارایی‌های دیجیتال در آینده مرتبط است.

ETF اتر

تعداد درخواست‌های ETF معاملات آتی اتر رو به افزایش است

درحالی که چشم‌انداز امیدوارکننده تایید ETF معاملات آتی اتر تقویت می‌شود، کمیسیون همچنان درخواست‌های جدیدی را دریافت می‌کند. اوایل این هفته، شرکت مدیریت دارایی Valkyrie علاوه بر درخواست قبلی که ترکیبی از استراتژی فیوچرز بیت کوین و اتریوم بود، برای راه‌اندازی یک ETF فیوچرز اتریوم نیز درخواست داد. گفتنی است که Valkyrie اولین شرکت درخواست‌کننده در این رقابت است و ممکن است اوایل اکتبر تاییدیه خود را دریافت کند.

در صنعت ETFها، مزیت اولین بودن بسیار حائز اهمیت است. به گزارش وال استریت ژورنال (WSJ) و به نقل از داده‌های مورنینگ استار (Morningstar)، اولین ETF معاملات آتی بیت کوین مورد تایید متعلق به پروشیرز (ProShares) است که از زمان آغاز به کار خود در اکتبر 2021 تاکنون بیش از یک میلیارد دلار دارایی را تحت مدیریت خود درآورده است، در حالی که محصول مشابه Valkyrie که چند روز بعد عرضه شد، نزدیک به 28 میلیون دلار دارایی جمع آوری کرده است.

تصمیم مهم دیگری که صنعت کریپتو را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد، تایید ETF بیت کوین در ایالات متحده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور است. غول‌های وال استریت مثل فیدلیتی (Fidelity) و بلک‌راک (BlackRock) ازجمله شرکت‌هایی هستند که منتظر تصمیم نهایی و تایید درخواست خود هستند. طبق جدول زمانی درخواست‌ها، کمیسیون تا ماه ژانویه (دی) فرصت دارد رای نهایی خود را صادر کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array