به گزارش ایران دکونومی و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، توافقاتی مابین مقامات ارشد ایران و کنیا صورت گرفته است که براساس آن، دو کشور گوشت قرمز و نیسان آبی را مبادله خواهند کرد. به این ترتیب ایران حدود 150 تا 200 هزارتن گوشت قرمز را از این کشور آفریقایی وارد می‌کند و در مقابل آن کنیا، نیسان آبی از ایران تحویل خواهد گرفت.

شایان ذکر است که در دیدار تجار و بازرگانان کنیایی با «ابراهیم رئیسی»، قراردادهای دیگری طبق اظهارات مقامات وزارت کشاورزی بسته شده است. در حوزه شیلات هم توافقنامه‌ای با دولت کنیا به امضا رسید که بر اساس آن صیادان ایرانی بتوانند از فضای ساحلی این کشور استفاده کنند، ضمن اینکه ایران می‌تواند مواد اولیه بسیاری از محصولات دریایی را از کنیا هم وارد کند. این توافق در حالی صورت گرفته است که در سال‌های اخیر ایران عمدتاً گوشت قرمز را از امارات متحده عربی، برزیل، ترکیه، روسیه، گرجستان، مغولستان، هلند و هندوستان وارد کرده است.

 براساس آمارهای رسمی، تجارت ایران و حوزه آفریقا حدود 1200 میلیارد دلار است که حدود 600 میلیارد دلار آن واردات و تقریباً همین میزان هم صادرات است. عمده واردات ایران مواد معدنی، مواد اولیه و محصولات کشاورزی در مقابل صادرات آن بر  محصولات نهایی متمرکز است.

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array