به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، جدیدترین آپدیت پیام‌رسان واتساپ به کاربران اجازه می‌دهد تا حداکثر 3 پیام را به بالای چت‌های خود پین کنند.

این پیام‌رسان اخیراً اعلام کرده بود که از این پس کاربران به کمک این آپدیت جدید می‌توانند پیام‌های بیشتری را برای به‌خاطر سپردن به بخش بالایی مکالمات خود سنجاق کنند. تا قبل از این، فقط امکان پین کردن 1 پیام به بالای چت‌های دونفره یا گروهی در واتساپ وجود داشت.

هم خود مارک زاکربرگ، مدیرعامل کمپانی متا (که اپلیکیشن واتساپ زیرمجموعه آن است) و هم رئیس خود این پیام‌رسان، ویل کاثکارت با انتشار پیامی این آپدیت جدید را در کانال‌های خود اطلاع‌رسانی کردند.
این پیام‌رسان سال قبل (دسامبر 2023) برای اولین بار از قابلیت پین کردن پیام‌ها در محیط چت‌های خود رونمایی کرده بود.

پین واتساپ

پین کردن پیام‌های بیشتر در واتساپ

کاربران واتساپ می‌توانند هرنوع از پیام‌ها شامل پیام‌های متنی، تصاویر و نظرسنجی‌ها را به بخش بالایی چت‌های دلخواه خود پین کنند. پیام‌های پین شده قابلیت‌های فراوانی از جمله دسترسی سریع، یادآوری بهینه تاریخ‌ها یا اطلاعات مهم (مانند آدرس‌ها و جزئیات مربوط به یک شخص یا مکان) را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

سازوکار این قابلیت به‌این‌صورت است: اگر فقط یک پیام را پین کنید؛ خودِ پیام پین شده در بالای چت نمایش داده می‌شود. اما اگر قصد پین کردن پیام‌های بیشتری را داشته باشید؛ واتساپ فقط تعداد پیام‌های پین شده‌ را نشان می‌دهد. با ضربه‌زدن بر روی این نوار، پیام‌های پین‌شده به‌ترتیب پین شدن به کاربران نمایش داده می‌شوند. البته نکته مهم آپدیت جدید واتساپ اینجاست که فقط می‌توان پیام‌هایی را پین کرد که از زمان راه‌اندازی این قابلیت ارسال شده‌اند.

آپدیت واتساپ

برای پین کردن پیام‌ها در واتساپ، کافی است ابتدا انگشت خود را چند ثانیه روی پیام متنی، عکس و یا رای‌گیری مدنظر نگه داشت و سپس از منوی باز شده گزینه “Pin” را انتخاب کنید. همچنین در واتساپ امکان انتخاب زمان‌بندی موردنظر برای پین کردن پیام‌ها (1 روز – 7 روز – 30 روز) نیز وجود دارد.
با شخصی‌سازی زمان پین ماندن یک پیام خاص، دیگر نیازی به بازگشت مجدد و خارج کردن آن از حالت پین (Unpin) وجود نخواهد داشت و این پروسه پس از طی کردن زمان تعیین شده توسط کاربران، به‌صورت اتوماتیک انجام خواهد شد.

با این وجود، هنوز امکان پین کردن پیام مهمی (مانند آدرس یک مکان) برای همیشه در واتساپ وجود ندارد! به همین خاطر ممکن است برای اینکه این پیام از دید شما خارج نشود؛ مجبور شوید هر 30 روز یکبار مجدداً آن را پین کنید.
تنها راه جایگزین این است که چنین پیامی را ستاره‌دار کرده و از بخش پیام‌های ستاره‌دار (Starred Messages) به آن دسترسی داشته باشید.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array