به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، واتساپ (WhatsApp) به طور مستمر ویژگی‌های جدیدی ارائه می‌کند تا تجربه کاربری خود را در گوشی‌های اندروید و iOS ارتقا دهد. پس از اولین آزمایش برای کاربران اندروید، واتساپ اکنون در حال آزمایش یک ویژگی اشتراک‌گذاری فایل مشابه AirDrop برای کاربران iOS است.

آخرین نسخه بتای واتساپ برای گوشی‌های iOS که در TestFlight در دسترس است، به کاربران آیفون اجازه می‌دهد تا از ویژگی جدیدی به نام Nearby Share استفاده کنند. این ویژگی به کاربران آیفون اجازه می‌دهد بدون نیاز به اینترنت، عکس‌ها، فیلم‌ها، اسناد و غیره را با افرادی به اشتراک بگذارند که در نزدیکی آنها هستند.

ویژگی Nearby Share که در آخرین نسخه آزمایشی واتساپ برای iOS مشاهده شده است، به صورت end-to-end رمزگذاری شده است. یعنی فقط گیرنده مورد نظر می‌تواند به محتوای ارسال شده دسترسی داشته باشد. قابل ذکر است که این ویژگی در iOS به دلیل یک سری محدودیت‌های خاص این سیستم عامل، در مقایسه با نسخه اندروید کمی متفاوت عمل می‌کند.

واتساپ

تفاوت ویژگی Nearby Share واتساپ در گوشی‌های اندروید و iOS

در نسخه اندروید، واتساپ می‌تواند دستگاه‌های اطراف را به صورت خودکار شناسایی کند. اما در نسخه iOS، ویژگی Nearby Share از کاربر آیفون می‌خواهد تا یک کد QR را اسکن کند تا اشتراک‌گذاری فایل با آن دستگاه iOS خاص آغاز شود. قابلیت جالب این ویژگی این است که امکان انتقال فایل بین گوشی‌های اندروید و iOS را نیز فراهم می‌کند.

این قابلیت، روند اشتراک‌گذاری فایل‌ها بین سیستم‌عامل‌های مختلف را برای کاربران آسان‌تر کرده و نیاز به وجود هر برنامه دیگری را از بین می‌برد. توجه داشته باشید که این ویژگی در آخرین نسخه بتای WhatsApp iOS شماره 24.15.10.70 مشاهده شده و هنوز برای همه کاربران نسخه بتا در دسترس نیست و هنوز در مراحل اولیه آزمایش به سر می‌برد. به همین جهت ممکن است پیش از عرضه عمومی تغییرات متعددی در آن اعمال شود. واتساپ هنوز درباره زمان احتمالی معرفی Nearby Share برای کاربران در سراسر جهان صحبت نکرده است.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array