به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی متا بالاخره از قابلیت ایجاد “کانال” در اپلیکیشن واتساپ رونمایی کرد. متا اخیراً از آپدیتی مشابه در اینستاگرام نیز بهره‌برداری کرده بود.
این کمپانی قصد دارد با ارائه این خدمات، راه‌های ارتباطی جدیدتری را به 2 میلیارد کاربر فعال خود ارائه دهد و همچنین امیدوار است بتواند در آینده از این قابلیت کسب درآمد کند.

در اپلیکیشن واتساپ، پیام‌های مربوط به کانال‌ها در تب جدیدی به‌نام Updates نمایش داده می‌شوند. این درحالی‌ست که پیام‌های مربوط به کانال‌ها در اینستاگرام، مستقیماً در بخش دایرکت‌ها نشان داده‌ می‌شود.
متا با عرضه قابلیت ایجاد کانال در اپلیکیشن واتسپ، امیدوار است بتواند خدمت‌رسانی را برای نهادها، انجمن‌ها، مؤسسات درمانی و بهداشتی، به‌جای افراد مستقل و تولیدکنندگان محتوا تسهیل سازد.

ادمین‌ کانال واتسپ می‌تواند متن، تصویر، ویدیو، استیکر و گزینه‌های رأی‌گیری و نظرسنجی را در این بخش با دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارد. البته متا بر این نکته تأکید کرد که تمام این مکالمات یک‌طرفه هستند و امکان پاسخگویی به آنها وجود ندارد.

واتساپ

اهداف و امکانات کانال واتساپ

پیوستن به کانال‌های مختلف از طریق لینک دعوت اختصاصی برای کاربران امکان‌پذیر است. اما متا در حال توسعه قابلیتی است که کاربران بتوانند از طریق آن به کانال‌های مختلف ورزشی، سرگرمی و نهادهای رسمی محلی دسترسی داشته باشند.
متا به ادمین‌های کانال‌ها گزینه‌ای ارائه خواهد داد که از طریق آن بتوانند “قابلیت جستجو” را فعال و یا غیرفعال کنند.

مارک زاکربرگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاربران می‌توانند با دنبال کردن کانال‌ها در اپلیکیشن واتساپ، راه ارتباطی خصوصی‌ای با مؤسسات و اجتماعات دلخواه خود داشته باشند. همچنین او اعلام کرد که این آپدیت جدید ابتدا در سنگاپور و کلمبیا عرضه شده و سپس به دیگر نقاط جهان ارائه خواهد شد.

به گفته زاکربرگ شماره تلفن ادمین کانال‌ها به کاربران و اعضا نمایش داده نخواهد شد و پیام‌های ارسال شده در بخش کانال پس از 30 روز به‌صورت کامل حذف خواهند شد و متا هیچ نسخه پشتیبانی از این پیام‌ها ذخیره نخواهد کرد.

اپلیکیشن واتساپ قصد دارد به‌زودی سرویس پرداخت و سایر روش‌های کسب درآمد را نیز به بخش کانال‌ها بیفزاید.

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array