به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، از این پس کاربران پیام‌رسان واتساپ می‌توانند پست‌های منتشر شده در کانال‌های عمومی را در استاتوس پروفایل خود بازنشر دهند.

از زمان گسترش قابلیت کانال‌های واتساپ از سال 2023 تاکنون، این پیام‌رسان تحت‌مدیریت کمپانی متا در تلاش بوده تا ویژگی‌های بیشتر و متنوع‌تری را به این راه ارتباطی همگانی بیفزاید. در ماه گذشته، مجموعاً چهار آپدیت مربوط به قابلیت کانال‌های واتساپ به کاربران معرفی شد که برخی از آنها از چند ماه پیش در حال طی کردن روند آزمایشی در نسخه بتای این اپلیکیشن بوده‌اند.

آپدیت واتساپ

بازنشر پست‌ها در استاتوس واتساپ

علاوه‌بر این چند مورد، قابلیت به‌اشتراک‌گذاری پست کانال‌های عمومی در استوری که مدتی به‌صورت آزمایشی در دست توسعه بود نیز از این ماه به‌صورت عمومی به همه کاربران عرضه خواهد شد. براساس شواهد به‌دست‌آمده، این قابلیت جدید در نسخه‌های اندروید و iOS واتساپ کاملاً قابل‌اجراست و به‌نظر می‌رسد چند روزی از ارائه این آپدیت به کاربران گذشته باشد.
همچنین شایان ذکر است که تا پیش از این امکان به‌اشتراک‌گذاری پست کانال‌های عمومی در چت‌های دونفره و گروهی امکان‌پذیر بود و با این آپدیت بازنشر این محتواها در فضای استاتوس کاربری نیز فراهم می‌شود. این قابلیت جدید واتساپ مشابه قابلیت بازنشر پست‌ها در استوری‌های اینستاگرام می‌باشد.

در صفحه سؤالات متداول پلتفرم واتساپ به کاربران سیستم‌عامل‌های مختلف (اندروید/iOS/دسکتاپ/وب) توضیح داده شده که برای به‌اشتراک‌گذاری پست‌های کانال‌های عمومی در استاتوس خود باید چه مسیری را دنبال کنند. در نسخه اندروید این پیام‌رسان، کافی‌ست کاربران انگشت خود را بر روی پست موردنظر به‌مدت چند ثانیه نگه‌داشته و سپس از منوی باز شده در قسمت بالای پست، فلشی که به سمت راست اشاره می‌کند را انتخاب کنند.

در این صورت، فهرستی از مخاطبین و چت‌های اخیر برای کاربران نمایش داده می‌شود و امکان ارسال پست انتخاب شده برای دیگران و یا بازنشر دادن آن در صفحه شخصی و استاتوس برای افراد میسر خواهد شد. به بیانی دیگر، کاربران می‌توانند این پست‌ها را به‌صورت همزمان هم در استاتوس شخصی خود منتشر کنند و هم در چت‌های گروهی و دونفره برای دیگران ارسال کنند.

با اینکه این کمپانی ادعا می‌کند پای این آپدیت به نسخه وب واتساپ نیز باز شده اما فعلاً خبری از قابلیت به‌اشتراک‌گذاری پست‌ها در استاتوس در نسخه تحت‌وب این پیام‌رسان نیست.

قابلیت‌هایی مانند “کانال‌های عمومی” برای توسعه و رقابت سازنده واتساپ با دیگر پیام‌رسان‌ها حیاتی هستند. واتساپ از زمانی‌که در سال 2014 توسط کمپانی متا تصاحب شده بود تاکنون دستخوش تغییرات بسیاری شده است. درحالی‌که بسیاری عقیده داشتند این پیام‌رسان آینده‌ای نخواهد داشت؛ اما امروزه واتساپ یکی از محبوب‌ترین، پرطرفدارترین و مورداستفاده‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در جهان است.

از زمانی که واتساپ حدود یک دهه پیش زیر چتر حمایت و هدایت کمپانی متا و زاکربرگ قرار گرفت؛ آپدیت‌های بسیاری در آن اعمال شد و رفته‌رفته جای خود را میان کاربران باز کرد. البته بخشی از اعتبار این قابلیت‌های خلاقانه جدید متعلق به رقبایی مانند تلگرام است.
تلگرام با رونمایی از قابلیت‌های جدید و آپدیت‌های مکرر همیشه الهام‌بخش رقبای خود بوده است. قابلیت استوری چندین سال پیش و در سپتامبر 2015 به پیام‌رسان تلگرام افزوده شده بود.

منبع: Android Police

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array