به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، فضای توییتر کریپتو اخیراً مملو از داستان‌هایی بوده است در مورد اینکه چگونه سرمایه‌گذاران اولیه میم کوین جدید په‌په (PEPE) یک شبه میلیونر شدند. در حالی که په‌په (PEPE) موفق شد رنسانس میم کوین‌ها را به ارمغان بیاورد، درعین‌حال، زمینه ایجاد چندین توکن کلاهبرداری را نیز طی یک هفته گذشته فراهم کرد.

شرکت امنیت بلاکچین پک‌شیلد (PeckShield) از راه‌اندازی حداقل 10 پروژه کلاهبرداری میم کوین مانند PEPEDOGE، PEPEC، WOW، MEME، FOUR، NEWPEPE، BENZ، BMW، POP و BOBO خبر داده است. ظاهراً سازندگان این توکن‌های اسکم، با برداشت نقدینگی از شبکه، سرمایه‌گذاران ناآگاه را تحت فشار قرار داده‌اند.

حتی سرمایه‌گذاران په‌په (PEPE) نیز از زیان کلاهبرداران در امان نبوده‌اند. شرکت امنیت سایبری سرتیک (CertiK) هفته گذشته در مورد یک سایت جعلی با عنوان PEPE که مدعی ارائه پاداش است، هشدار داد و گفت که این وبسایت به یک قرارداد فیشینگ متصل است.

اکانت‌های جعلی به گروه رسمی تلگرام این میم کوین نیز نفوذ کرده‌اند و در تلاش برای هدایت کاربران به وب‌سایت‌های جعلی، پیوندهای تصادفی را در این گروه ارسال می‌کنند. سازندگان این توکن بارها از جامعه خواسته‌اند که مراقب خرابکاران باشند و هنگام اتصال کیف پول خود به صفحات مشکوکی که ادعا می‌کنند خدمات استیکینگ، ایردراپ، ضرب توکن، قرعه‌کشی، هدایا و غیره ارائه می‌کنند، جوانب احتیاط را درنظر بگیرند.

PEPE

جنجال‌های اخیر په‌په (PEPE)

علیرغم استقبال ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر که اخیراً یک میم اینترنتی با مضمون “په‌په قورباغه” در حساب توییتری خود به اشتراک گذاشته است، این میم کوین جنجال‌های زیادی را به همراه داشت. برای اولین بار، غول آمریکایی معاملات رمزارزی یعنی صرافی کوین بیس یک خبرنامه ایمیلی برای مشتریان خود ارسال کرد که در آن الگوی رفتاری PEPE را به‌عنوان “نماد نفرت” توصیف کرد که توسط گروه‌های راست افراطی انتخاب شده است.

به دنبال این اقدام کوین بیس، طوفانی از انتقادات در توییتر به راه افتاد و هشتگ deletecoinbase# برای مدت کوتاهی در این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی ترند شد. هرچند این خبرنامه بعد از آن زمان ویرایش شده است، مدیر ارشد حقوقی کوین بیس، پل گروال (Paul Grewal)، از این اتفاق ناگوار عذرخواهی کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array