به گزارش ایران دکونومی، هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور، در نامه‌ای اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی را ملزم به برگزاری انتخابات کرده است. البته این بار اولی نیست که این اتحادیه ملزم به برگزاری انتخابات شده، اما هر بار به بهانه‌های مختلف این انتخابات کنسل شده است. بار آخر انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دلیل تفکیک اتحادیه به دو اتحادیه توزیعی و خدماتی، لغو شد.

در حال حاضر مینا مهرنوش از سوی وزارت صمت در سِمت سرپرست کسب‌وکارهای مجازی منصوب شده‌است و همین موضوع باعث شده است عده‌ای این اتحادیه را به عنوان اتحادیه‌ای مردم‌نهاد نپذیرند.

کسب‌وکارهای مجازی

طبق نامه هیات عالی نظارت اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی باید ابتدا ابهام در رسته‌های تحت پوشش خود را برطرف کند. در این نامه تاکید شده است که باید گزارشی در خصوص نتیجه پایش اعضای غیر فعال این اتحادیه منتشر شود.

سال گذشته برای اولین بار وقتی که لیست شرکت کنندگان در انتخابات اعلام شد، برخی از اعضای اتحادیه اعلام کردند که تعدادی از اعضای اتحادیه غیر فعال هستند و قاعدتاً باید پروانه کسب آنهت باطل شود. همین اعلام از سوی برخی از اعضای هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، فرایند برگزاری انتخابات و آینده اتحادیه را در هاله‌ای از ابهام قرار داد.

هیات عالی نظارت حدود ۲ هفته به اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی فرصت داده بود تا نسبت به تفکیک و پایش رسته‌های تحت پوشش خود اقدام کند و نظر نهایی همراه با آمار اعضا و واحدهای صنفی تحت پوشش را به دبیرخانه هیات عالی نظارت برای فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات اعلام کند.

هم‌اکنون زمان تعیین شده از سوی هیات عالی نظارت برای اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی گذشته است و این اتحادیه هنوز نظر خود در خصوص اعضا و برگزاری انتخابات اتحادیه به این هیات اعلام نکرده است.

منبع: پیوست

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array