به گزارش ایران دکونومی، پس از انتشار خبر هک شدن اطلاعات کاربران تپسی و واکنش‌های مختلف اکوسیستم استارتاپی و کاربران فضای مجازی به این خبر، رسانه دیجیاتو، طی گزارشی از ریزش سهام این شرکت خبر داد.

دیجیاتو نوشت: اولین ساعات معاملاتی سهام تپسی در بورس، پس از انتشار خبر سرقت بخشی از اطلاعات این پلتفرم، با فشار فروش فروشندگان همراه است. تا هنگام تنظیم این خبر سهام این شرکت بین -3.5 تا -5 درصد در حال نوسان است. ذکر این نکته الزامیست که با توجه به محدودیت دامنه نوسان بورس ایران، سهام شرکت‌ها در یک روز عادی بیشتر از منفی یا مثبت پنج درصد نمی‌تواند تغییر کند.

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی اما طی نامه‌ای که به سازمان بورس ارسال کرد، این حمله سایبری و نشت اطلاعات خصوصی بیش از ۲۷ میلیون کاربر را کم اهمیت جلوه داد و عنوان کرد که این حمله اثر مخربی بر فعالیت‌های این شرکت و «اثر درآمدی» آن نداشته است.

این نامه که در سامانه «کدال» با امضای میلاد منشی‌پور، خطاب به رئیس اداره نظارت بر ناشران مالی و خدماتی سازمان بورس، سعید واشقانی فراهانی ثبت شده است، از واژه «هک» استفاده نکرده و اتفاق اخیر را «دسترسی غیرمجاز» به اطلاعات کاربران نامیده است. این توصیف گمانه‌زنی‌های زیادی را در خصوص چگونگی هک اطلاعات این شرکت ایجاد می‌کند.

هک

پیگیری هک شدن اطلاعات کاربران

این نامه همچنین به ورود پلیس برای پیگیری ماجرا و شناسایی هکرها (که در نامه افراد سو استفاده‌گر نامیه شده) اشاره می‌کند و به نظر می‌رسد منشی‌پور، هدف از انتشار این نامه را جلب اعتماد از دست رفته سهام‌داران عمومی تپسی در نظر گرفته است.

روز ۱۳ شهریور، اطلاعات هک شده این شرکت برای فروش در وب‌سایت‌های هکری خارجی قرار داده شد. این اتفاق در حالی رقم خورد که رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا، خاطر نشان کرده بود که در خصوص هک اطلاعات شخصی کاربران، هیچ جای نگرانی برای هم‌وطنان وجود ندارد.

پس از گذشت یک هفته، شرکت تپسی، اطلاعیه یا خبر مرتبط در کانال‌های خود از جمله وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی منتشر نکرده است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array