به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در آستانه آغاز به کار صندوق‌های قابل معامله در بورس فیوچرز اتریوم، هکری که در بحبوحه ورشکستگی صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال اف تی ایکس (FTX) به خزانه این پلتفرم معاملاتی حمله کرد، روند جابه‌جایی وجوه سرقت‌شده را شروع کرده است.

حمله هکری به صرافی منحل‌شده اف تی ایکس (FTX) که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های تاریخ بازار کریپتو شناخته شده است، چند ساعت پس از اعلام ورشکستگی، منجر به از دست رفتن بیش از ۶۰۰ میلیون دلار از سرمایه این صرافی شد.

بر اساس داده‌های پلتفرم تجزیه و تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای Spot On Chain، هکر FTX به تازگی 5000 واحد رمزارز اتریوم (ETH) را طی دو تراکنش انتقال داده است و در هر تراکنش، 2500 واحد اتر (ETH) را به دو کیف پول جداگانه با فاصله دو ساعت منتقل کرده است. این اولین باری است که این آدرس پس از حمله 10 ماه پیش فعال شده است. پس از این انتقال، این کیف پول همچنان 12.5 هزار دلار اتر درون خود دارد.

پلتفرم Spot on Chain اثبات کرده است که پس از اولین تراکنش، هکر 700 واحد اتر را از طریق روتر ثورچین (Thorchain Router) و 1200 ETH را از طریق کیف پول دیفای ریل‌گان (DeFi Railgun) منتقل کرده است. نکته مهم این دو تراکنش این است که هر دو پروژه مذکور به دلیل ویژگی‌های متمرکز بر حریم خصوصی خود مورد تحسین قرار می‌گیرند.

هکر اف تی ایکس

به غیر از منشأ دارایی‌های انتقال‌یافته، حرکات اخیر این هکر به این دلیل در فضای کریپتو توجه زیادی را به خود جلب کرده که منجر شده است بسیاری از علاقه‌مندان و تحلیلگران در مورد احتمال فروش یکباره این دارایی و افزایش فشار در بازار ابراز نگرانی کنند.

احتمال فروش اتریوم‌های سرقتی همزمان با راه‌اندازی ETF فیوچرز اتریوم

همانطور که قبلاً در گزارش‌ها اشاره کردیم، این هفته، خبرها حاکی از آن بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به دنبال صدور مجوز راه‌اندازی تعدادی از صندوق‌های قابل معامله در بورس معاملات آتی اتریوم ظرف یک هفته آینده و قبل از تعطیلی احتمالی دولت است.

این گزارش‌ها به این دلیل قدرت بیشتری گرفت که کمتر از یک روز قبل از آن، شرکت سرمایه‌گذاری ون‌اِک (VanEck) از برنامه‌های این شرکت برای راه‌اندازی یک ETF فیوچرز اتریوم با نام VanEck Ethereum Strategy ETF، رونمایی کرد. این درحالی است که والکری اینوستمنت (Valkyrie Investments)، به عنوان پیشگام دریافت تاییدیه SEC، در نهایت برنده مسابقه شد و چراغ سبز کمیسیون برای راه‌اندازی اولین ETF فیوچرز اتر در ایالات متحده را دریافت کرد.

انتظار می‌رود راه‌اندازی رسمی ETF فیوچرز اتریوم، تأثیر مثبت گسترده‌ای بر حرکات قیمت اتر (ETH) در آینده نزدیک داشته باشد. فقط طی دو روز گذشته، به دنبال انتشار اخبار مثبت مشابه در مورد این نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار حدود 4 درصد رشد را به ثبت رساند. این دارایی دیجیتال اکنون به قیمت 1679 دلار در حال معامله شدن است. گفتنی است که حجم معاملات 24 ساعته اتر اکنون حدود 44.35 درصد کاهش یافته و به مرز  3.2 میلیارد دلار رسیده است.

ولی از سوی دیگر، انتقال توکن‌های اخیر توسط هکر FTX با یک اقدام به فروش قریب الوقوع همراه است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که این هکر قصد داشته باشد از افزایش بالقوه قیمت اتریوم به نفع خود استفاده کند. چنین اقدامات فروشی معمولاً میان نهنگ‌های کریپتو رایج است و می‌تواند برای معامله‌گران خرد بسیار خطرناک باشد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array