به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، سه سال پس از یکی از مشهورترین هک‌های تاریخ توییتر که میلیون‌ها نفر به‌طور آنی شاهد اتفاق افتادن آن بودند، یکی از هکرهای مسئول این اتفاق به زندان محکوم شده است.

جوزف جیمز اوکانر 24 ساله، در روز جمعه در دادگاه فدرال ایالت نیویورک به تحمل 5 سال حبس پس از اعتراف به جرائم خود محکوم شد. او به چهار فقره جرم شامل هک کامپیوتری، کلاهبرداری اینترنتی و مزاحمت سایبری اعتراف کرده است. همچنین اوکانر با پرداخت حداقل 794 هزار دلار غرامت به قربانیان جرائم خود موافقت کرده است.

اوکانر که اصالتاً اهل بریتانیاست، به درخواست نهادهای قضایی آمریکا در اوایل سال جاری از اسپانیا دیپورت شده و از آن زمان در بازداشت به‌سر برده است.

به گفته قاضی این پرونده، به دلیل اینکه اوکانر پیش از دریافت حکم نهایی خود حدود دو سال در بازداشت به‌سر برده است، احتمالاً نیمی از دوران محکومیت خود را در زندان سپری خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، اوکانر ممکن بود حتی به 77 سال زندان نیز محکوم شود! دادستان‌های وزارت دادگستری درخواست حداقل 7 سال زندان را داشتند که قاضی درنهایت حکمی 5 ساله برای اوکانر صادر کرد.

توییتر

اعتراف اوکانر به کلاهبرداری از کاربران توییتر

اوکانر در دادگاه، بعد از عذرخواهی از قربانیان پرونده اظهار کرد که جرائم او “احمقانه و بیهوده” هستند و از قاضی درخواست مسئلت و کمک داشت.

به گفته دادستان‌های این پرونده، اوکانر “از توانایی و مهارت فوق‌العاده خود در حوزه تکنولوژی برای سوءاستفاده از افراد بهره برده و با هک کردن پلتفرم توییتر، هزاران دلار رمزارز را به سرقت برده است”.

جیمز اوکانر فقط یکی از اعضای گروه هکری بود که در سال 2020 با هک کردن حساب‌کاربری افراد و یا برندهای معروفی در توییتر مانند اپل، بیل گیتس، جو بایدن و ایلان ماسک از مردم عادی اخاذی کرده بودند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array