به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، غول چینی صنعت تکنولوژی، کمپانی هوآوی در حال آماده‌سازی هوش مصنوعی اختصاصی خود برای عرضه به بازار است.

هوش مصنوعی PanGu Chat، یک مدل زبانی چندگانه است که برای رقابت مستقیم و بدون واسطه با ChatGPT توسعه داده شده است. عرضه رسمی و آزمایشات اولیه این هوش مصنوعی برای تاریخ 7 جولای (16 تیر) در کنفرانس Cloud Developer هوآوی تنظیم شده است.

امکانات و قابلیت‌های هوش مصنوعی PanGu Chat

هوش مصنوعی مدل PanGu-Σ در چارچوب MindSpore هوتوی توسعه داده شده و با داشتن 1.085 پارامتر، قابل‌مقایسه با ویژگی‌های محاوره‌ای مدل GPT-3.5 می‌باشد.
این مدل، مدل توسعه‌یافته PanGu است که برای اولین بار در سال 2021 به بازار عرضه شده و در سال 2022 به نسخه 2.0 ارتقاء یافته بود.

هوش مصنوعی PanGu دارای ماژول‌های مختلفی از جمله NLP، CV، چندگانه و محاسباتی است.

PanGu

مدل PanGu NLP:
این مدل دارای معماری رمزگشا-رمزگذار است و قادر است قابلیت‌های درک و تولید را برای انعطاف‌پذیری بیشتر سیستم‌های مختلف با یکدیگر ترکیب کند. این مدل با حداقل میزان داده و پارامتر قابل تنظیم است و کاربرد آن در بازاریابی هوشمند و یا آنالیز و تحلیل افکار عمومی است.

مدل PanGu CV:
این مدل بزرگ‌ترین مدل حال حاضر در صنعت محسوب می‌شود و براساس تقاضا داده‌ها را استخراج می‌کند. مهارت این مدل در ارزیابی، بازرسی و لجستیک هوشمند است.

یکی دیگر از مدل‌های این هوش مصنوعی برای پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوایی توسعه داده شده است. این مدل می‌تواند با پیشی‌گرفتن از روش‌های معمول و متداول، وضعیت جوّی را با دقت بسیار بالایی پیش‌بینی کند. این سیستم از ساختارها و الگوریتم‌های خلاقانه برای کاهش درصد خطا در پیش‌بینی مسیر طوفان بهره می‌گیرد.

برای آموزش و تعلیم هوش مصنوعی PanGu از بیش از 2 هزار تراشه مدل Ascend 910 استفاده شده و این پروسه حدوداً 2 ماه طول خواهد کشید.

کمپانی چینی هوآوی برای توسعه این هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری چشم‌گیری کرده است. منابعی شامل بیش از 4000 کارت گرافیک و حدود 135 میلیون دلار (960 میلیون یوآن) در طی سه سال برای پشتیبانی از توسعه این مدل اختصاص داده شده است.

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: gizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array