به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، آنتروپیک (Anthropic) سرانجام بعد از گذشت دو ماه از معرفی نسخه iOS هوش مصنوعی کلود (Claude)، برنامه اندرویدی آن را نیز روز سه شنبه روانه بازار کرد تا چت بات هوش مصنوعی خود را در دسترس کاربران بیشتری قرار دهد. این تازه‌ترین تلاش آنتروپیک برای متقاعد کردن کاربران جهت کنار گذاشتن جمینای یا ChatGPT و انتخاب Claude به عنوان ابزار هوش مصنوعی برتر بود.

هوش مصنوعی Claude چه ویژگی‌هایی دارد؟

برنامه اندرویدی Claude که براساس مجموعه‌‌ مدل زبانی بزرگ (LLM) کلود ۳ (Claude 3) ساخته شده است، درست مانند نسخه iOS آن، هوش مصنوعی مولدی است که از متن، فایل و تصویر پشتیبانی می‌کند. نسخه رایگان این برنامه امکان دسترسی به بهترین مدل هوش مصنوعی آنتروپیک یعنی Claude 3.5 Sonnet را برای کاربران فراهم می‌کند، ضمن اینکه برنامه‌های ارتقایافته آن از طریق خرید دو طرح اشتراک Team و  Pro در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

هوش مصنوعی Claude

کاربران می‌توانند مکالمات خود با این ابزار هوش مصنوعی را در همه دستگاه‌ها همگام‌سازی کرده و عکس‌ها یا فایل‌ها را برای تجزیه و تحلیل بلادرنگ و در زمان واقعی در این برنامه آپلود کنند. امکان نوشتن پیش‌نویس ایمیل و آنالیز داده‌های ریاضیاتی نیز از طریق رابط کاربری ساده‌ این برنامه فراهم شده است. گفتنی است که نسخه اندرویدی این هوش مصنوعی، از ویژگی ترجمه بلادرنگ زبان نیز برخوردار است و آنتروپیک امیدوار است همین ویژگی بتواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای پذیرش گسترده‌تر آن در میان مردم باشد.

علاوه بر موارد فوق، این برنامه به مشتریان سازمانی خود اجازه می‌دهد در تلفن همراه به همه حساب‌های Claude خود دسترسی داشته باشند.

اگرچه آنتروپیک ادعا می‌کند که مدل‌های هوش مصنوعی آن از نظر فنی با پیشنهادات دو شرکت اول این حوزه یعنی OpenAI و گوگل برابری می‌کنند، این استارتاپ تمام تلاش خود را کرده است تا نظر مردم را از سوی ابزارهای رایج به سمت خود جلب کند. این درحالی است که اپلیکیشن Claude iOS طی دو ماه گذشته با استقبال ضعیفی روبرو شد و طی یک هفته اول عرضه، تنها حدود 157000 بار در سطح جهان دانلود شد. لازم به ذکر است که نسخه iOS هوش مصنوعی ChatGPT  ظرف 5 روز اول عرضه، بیش از 480000 مرتبه دانلود شده بود.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array