به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی Anthropic، که مؤسسین آن اعضای پیشین کمپانی OpenAI هستند، مدعی شده که هوش مصنوعی Claude می‌تواند یک کتاب کامل را در مدت زمان کمتر از 1 دقیقه خوانده و خلاصه‌نویسی کند.
بر اساس گفته‌های Anthropic، میزان و حجم اطلاعاتی که این هوش مصنوعی زایا قادر به پردازش و درک آنهاست، به‌طرز چشمگیری افزایش یافته است. محدودیت تعداد توکن‌های ورودی Claude از 9 هزار توکن به 100 هزار توکن رسیده که حدوداً معادل 75 هزار کلمه یا به عبارتی یک کتاب رمان کامل است.


برای درک بهتر این مسئله، هوش مصنوعی Claude می‌تواند کتاب‌های زیر را به‌راحتی بخواند:
کتاب وداع با اسلحه – اثر ارنست همینگوی (74.240 کلمه)
کتاب فرانکشتاین – اثر مری شلی (74.800 کلمه)
کتاب ماجراهای تام سایر – اثر مارک تواین (69.000 کلمه)

به گفته کمپانی Anthropic، این هوش مصنوعی زایا قادر است تک‌تک این کتاب‌ها را زیر 1 دقیقه خوانده و تحلیل کند.

Claude

محدودیت پردازش توکن در هوش مصنوعی زایا

هوش مصنوعی‌های زایایی مانند Claude، هنوز به‌‌خاطر تعداد توکن‌های قابل پردازش خود با محدودیت‌هایی مواجه هستند. بر اساس توضیحات کمپانی OpenAI در صفحه راهنمایی‌های بیشتر، “توکن‌ها” معادل بخش‌هایی از کلمات هستند. هوش مصنوعی برای درک و پردازش کلمات آنها را تکه‌تکه می‌کند. مدل زبانی GPT-4 کمپانی OpenAI، در حالت عادی قادر به پردازش 8 هزار توکن است و نسخه پیشرفته و گسترش‌یافته آن می‌تواند تا 32 هزار توکن را پردازش کند. با این حال، چت‌بات ChatGPT که به‌‌صورت عمومی در اختیار کاربران قرار گرفته، محدودیت بیشتری دارد و تا 4 هزار توکن را پردازش می‌کند.

حالا هوش مصنوعی Claude طیف پردازش وسیع‌تری نسبت به همه این موارد دارد. بر اساس گفته‌های کمپانی Anthropic، آنها رمان “گتسبی بزرگ” اثر فوق‌العاده اسکات فیتزجرالد را برای انجام آزمایشاتی در اختیار Claude قرار دادند. با این تفاوت که از کل محتوای این کتاب، تنها یک خط را تغییر دادند تا دقت این هوش مصنوعی را محک بزنند. هوش مصنوعی Claude با موفقیت و در کمتر از 22 ثانیه تشخیص داد که این نسخه از کتاب دستکاری شده است و نسخه اصلی نوشته نیست.

کاربردهای هوش مصنوعی Claude برای کسب‌وکارها

طیف گسترش داده شده هوش مصنوعی Claude هم‌اکنون در اختیار شرکای کاری کمپانی Anthropic که از این رابط کاربری استفاده می‌کنند، قرار گرفته است. کمپانی Anthropic مدعی شده که این تکنولوژی به کار بیزینس‌هایی خواهد آمد که زمانی برای مطالعه متون طولانی ندارند. در عوض، هوش مصنوعی Claude به سرعت گزارشات مالی، تحقیقات و ارزیابی‌ها را مطالعه و پردازش کرده، خطرات و ریسک‌های احتمالی را در اسناد حقوقی تشخیص خواهد داد و در اسناد ثبت شده توسط توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها برای بهترین ایده‌ها و عملکردها جستجو خواهد کرد. این فقط بخشی از توانایی‌های هوش مصنوعی Claude است.

منبع: engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array