به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌ها در مورد کاربری ChatGPT توسط دانش‌آموزان و دانش‌جویان، استفاده از آن برای نوشتن تکالیف است. اکنون OpenAI با معرفی یک ابزار جدید هوش مصنوعی با نام ChatGPT Edu برای سال تحصیلی جدید ادعا کرده است این ابزار علاوه بر مقرون به صرفه بودن، مسئولیت‌پذیر نیز هست و قول می‌دهد استفاده از آن به نفع دانش‌جویان، اساتید و محققان باشد.

مدل هوش مصنوعی ChatGPT Edu از آخرین مدل زبان بزرگ GPT-4o پشتیبانی می‌کند که ماه می عرضه شد. ارائه امنیت و کنترل در سطح سازمانی از دیگر مزایای ChatGPT Ed است. گفته می‌شود این مدل در تفسیر متن، کدنویسی و ریاضیات، آنالیز مجموعه داده‌ها و دسترسی به وب، عملکردی به مراتب بهتر از نسخه‌های قبلی خود نشان می‌دهد.

موضع دانشگاه‌ها در برابر هوش مصنوعی ChatGPT

علیرغم آنچه در اخبار در مورد دشمنی دانشگاه‌ها با ChatGPT منتشر می‌شود، طبق گزارش OpenAI بسیاری از دانشگاه‌های برتر جهان در حال حاضر از طریق ChatGPT Enterprise از این مدل هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. دانشگاه آکسفورد، دانشکده وارتون از دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه تگزاس در آستین، دانشگاه ایالتی آریزونا و دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک ازجمله این دانشگاه‌ها هستند.

هوش مصنوعی جدید

آموزش شخصی‌سازی شده برای دانشجویان و بررسی رزومه آنها برای کمک به استخدام و ورود به بازار کار، کمک به محققان در نوشتن درخواست‌ بودجه و کمک هزینه و کمک به درجه‌بندی کار دانشجویان و ارائه فیدبک، کارهایی هستند که در محیط‌های آموزشی با استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌شود.

اکنون OpenAI در مورد ویژگی‌های منحصربه‌فرد مدل جدید ChatGPT Edu و کاربردهای آن به موارد زیر اشاره می‌کند:

  • امکان دسترسی به مدل زبان بزرگ GPT-4o، که مدل شاخص شرکت بوده و در تفسیر متن، کدنویسی و ریاضیات عالی عمل می‌کند.
  • قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها، مرور وب و خلاصه‌نویسی اسناد
  • امکان ساخت GPT، نسخه‌های سفارشی ChatGPT و به اشتراک گذاری آنها در محیط‌های کاری دانشگاه
  • قابلیت‌های زبانی بهبودیافته به لحاظ کیفیت و سرعت، با پشتیبانی از بیش از 50 زبان زنده دنیا
  • امنیت بالا، حفظ حریم خصوصی داده‌ها و کنترل‌های اداری

افزون بر موارد فوق، تاکید شده است که از مکالمات و داده‌ها برای آموزش مدل‌های OpenAI استفاده نمی‌شود. به علاوه، محدودیت ارسال پیام در این مدل به طور قابل توجهی بالاتر از نسخه رایگان ChatGPT است. البته OpenAI هنوز قیمت دقیق ChatGPT Edu را اعلام نکرده است.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array