به گزارش واحد ترجمه‌ ایران‌دکونومی، سم آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI اخیراً در مصاحبه‌ای اعلام کرد که کمی از اختراع خود، ChatGPT، می‌ترسد و هشدار داد که این هوش مصنوعی در آینده بسیاری از مشاغل را از بین خواهد برد.

او گفت: “به نظر شخصی من، مردم باید از اینکه ما، بعنوان سازندگان این هوش مصنوعی کمی از پتانسیل آن ترسیده‌ایم، خوشحال باشند‌. در غیر این صورت، یا نباید به من اعتماد کنید و یا از اینکه من چنین شغلی دارم بسیار ناراضی باشید.”
او همچنین اعلام کرد که این هوش مصنوعی جایگزین شغل‌های بسیاری خواهد شد، اما در عین حال در آینده فرصت‌های بسیار خوبی را نیز ایجاد خواهد کرد‌‌.

آلتمن گفت: “از نظر تأثیر آن بر زندگی ما و بهبود آن، فکر می‌کنم این بزرگترین فناوری توسعه داده‌شده توسط بشر خواهد بود.”

او بیان کرد که به‌طور منظمی با مقامات دولتی در تماس است و نهادهای نظارتی و جامعه باید در عرضه ChatGPT مشارکت داشته باشند. به باور آلتمن، بازخوردهای دیگران می‌تواند به مهار هرگونه پیامد منفی ناشی از استفاده گسترده از آن کمک کند.

آلتمن ماه گذشته در یک سری توئیت اعلام کرد که “جهان ممکن است با یک هوش مصنوعی ترسناک بالقوه فاصله‌ای نداشته باشد‌.” او در ادامه توئیت‌ها از روند نظارتی دقیق بر این تکنولوژی حمایت کرد و گفت قوانین اهمیت بسیاری دارند و جامعه برای سازگار شدن با چنین تغییر بزرگی نیاز به زمان دارد.

در هفته جاری، کمپانی OpenAI از مدل جدید هوش مصنوعی خود GPT-4 رونمایی کرد. آلتمن این مدل اخیر را “خلاقانه‌تر و بی‌طرف‌تر” از نسخه‌های قبلی توصیف کرد‌. این نسخه از ChatGPT فقط برای کاربرانی در دسترس است که در سرویس اشتراکی Plus عضویت داشته‌ باشند‌.

این نسخه جدید قابلیت پردازش داده‌های تصویری را دارد و به گفته متخصصان میزان دقت بالاتری از نسخه‌های پیشین دارد و کاربران می‌توانند مکالمه‌های طولانی‌تری با آن داشته باشند.
به گفته OpenAI این هوش مصنوعی قادر است در آزمون وکالت به‌سادگی پذیرفته شود و بالاترین امتیاز را در آزمون‌های AP کسب کند.
اخیراً معلمان و استادان از این هوش مصنوعی برای طراحی و تولید آزمون و طرح درسی برای دانش‌آموزان استفاده می‌کنند.

 

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: businessinsider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array