به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مایکروسافت به اولین کمپانی‌ تبدیل شد که دسترسی به موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی GPT-4 خود، یعنی موتور جستجوی Bing را برای کاربران رایگان کرد. در گذشته کاربران برای دسترسی به این چت‌بات باید علاوه بر داشتن یک حساب کاربری مایکروسافت، در یک لیست انتظار هم‌ می‌مانند. اما دیگر خبری از آن لیست انتظار نیست و کاربران می‌توانند بلافاصله با این چت‌بات گفتگو کنند. علاوه بر این، مایکروسافت از تعدادی قابلیت جدید برای بهبود عملکرد Bing نیز رونمایی کرد.

اعلامیه مایکروسافت تنها چند روز قبل از برگزاری رویداد Google’s I/O 2023 کمپانی گوگل منتشر شده است. قاعدتاً گوگل در این رویداد از پیشرفت‌های حاصل شده در هوش مصنوعی Bard و دیگر پروژه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی سخن خواهد گفت. مایکروسافت در خبری اعلام کرد که پس ار اتصال و تزریق هوش مصنوعی ChatGPT به Bing، بیش از 500 میلیون مکالمه موفق در طی این 90 روز انجام شده است. علاوه بر این، تعداد کاربران روزانه فعال Bing، به 100 میلیون کاربر رسیده است و از زمان رونمایی از این محصول، تعداد نصب اپلیکیشن موبایلی Bing بیش از 4 برابر شده است.

در ادامه، 9 قابلیت جدیدی که مایکروسافت آنها را در اختیار کاربران قرار داده است را بررسی می‌کنیم.

1 – استفاده از المان‌های تصویری بیشتر در چت‌بات Bing

به گفته مایکروسافت، مغز انسان تصاویر را 60 هزار بار سریعتر از متون پردازش می‌کند. درست به همین دلیل مایکروسافت قصد دارد تا از عناصر تصویری بیشتری در نتایج جستجو استفاده کند. این مسئله شامل نتایج به‌دست آمده توسط چت‌بات Bing نیز می‌شود. این چت‌بات از چارت‌ها، نمودارها و دیگر فرمت‌های جدید پشتیبانی خواهد کرد.

 

Bing

2 – پشتیبانی بخش تولید محتوای تصویری Bing از تمام زبان‌ها

به گفته مایکروسافت، در 90 روز گذشته کاربران بیش از 200 میلیون تصویر به کمک سازنده محتوای تصویری چت‌بات Bing خلق کرده‌اند. این کمپانی در حال گسترش پشتیبانی این قابلیت از بیش از 100 زبان زنده دنیاست؛ یعنی کاربران می‌توانند به زبان مادری خود و با کمک GPT-4 تصاویر مختلفی ایجاد کنند.

3 – تغییر رابط کاربری مرورگر مایکروسافت Edge برای چت‌بات Bing

با اینکه چت‌بات Bing در هر مرورگری در دسترس کاربران است، مایکروسافت از محبوبیت GPT-4 برای بهبود مرورگر Edge خود نیز استفاده کرده است. از هر 4 مکالمه ایجاد شده در چت‌بات Bing، یکی از آنها در مرورگر Edge آغاز شده است. مایکروسافت با انتشار تصویری از آپدیت‌های اعمال شده در ظاهر مرورگر Edge رونمایی کرده است.

 

 Bing

 

4 – پشتیبانی چت‌بات Bing از داده‌های چندوجهی (چندرسانه‌ای)

بزرگترین و مهمترین ویژگی GPT-4 توانایی پردازش داده‌های چندوجهی است. کاربران می‌توانند با وارد کردن داده‌های تصویری و متنی، نتیجه بهتری دریافت کنند. مایکروسافت نیز قصد ارائه چنین عملکردی را دارد و براساس شواهد، موتور جستجوی بصری جزء عوامل زیرساختی چت‌بات Bing منحصراً در مرورگر Edge محسوب می‌شود.

5 – تاریخچه گفتگو و مکالمات شخصی‌سازی شده در چت‌بات Bing

مایکروسافت به کاربران اجازه ذخیره‌سازی و به‌اشتراک‌گذاری تاریخچه مکالمات را خواهد داد. تاریخچه گفتگو با چت‌بات Bing به منزله توانایی ادامه دادن گفتگوهای پیشین نیز هست.
این قابلیت نیز منحصراً متعلق به نسخه مرورگر Edge خواهد بود. همچنین مایکروسافت مدعی شده که به مرور زمان می‌تواند به کمک چت‌های گذشته، تجربه کاری شخصی‌سازی‌ شده‌تری برای کاربران به ارمغان آورد.
با این حال، مایکروسافت اشاره‌ای به موارد امنیتی و حریم شخصی کاربران نکرده است. هنوز مشخص نیست که مدیریت همزمان این دو مورد و ایجاد یک تجربه شخصی‌سازی شده برای کاربران چطور با هم در تناقض نیستند. علاوه‌بر این، مشخص نیست که از تاریخچه چت کاربران برای تعلیم هوش مصنوعی مایکروسافت بهره می‌گیرد یا خیر.

 

 Bing

 

6 – قابلیت اکسپورت (خروجی گرفتن) و ذخیره چت‌های Bing

از این پس کاربران می‌توانند از نتایج به‌دست آمده در مکالمات چت‌بات Bing خروجی گرفته و آنها را به اشتراک بگذارند. فرمت این مکالمات تغییری نخواهد کرد و همچنین می‌توان خروجی مکالمات چت‌بات Bing را به شبکه‌های اجتماعی با نرم‌افزارهای مایکروسافت مانند Word منتقل کرد.

7 – بهبود مهارت خلاصه‌نویسی

مهارت چت‌بات Bing در خلاصه‌ کردن متون و اسناد طولانی ارتقاء خواهد یافت، فارغ از اینکه فرمت آن PDF باشد یا متون طولانی منتشر شده در وبسایت‌ها. به گفته کمپانی مایکروسافت، این قابلیت نیز در مرورگر Edge در دسترس خواهد بود.

8 – توانایی پردازش داده‌ها و دستورات پیچیده‌تر

علاوه بر توانایی پردازش داده‌های چندوجهی، یکی دیگر از ویژگی‌های جالب GPT-4 توانایی تحلیل دستورات پیچیده‌تر است. مثلاً کاربران می‌توانند به چت‌بات Bing بگویند که قصد تماشای یک فیلم را دارند. چت‌بات به‌صورت آنلاین جستجو خواهد کرد و گزینه‌های موجود را ارائه خواهد داد. کاربران می‌توانند فیلم دلخواه خود را در پلتفرم موردنظر، بعد از وارد شدن به حساب کاربری خود، تماشا کنند.

 

Bing

 

9 – اضافه شدن پلاگین‌ها به چت‌بات Bing

افزودن پلاگین‌ها به این چت‌بات، به کاربران اجازه وبگردی با مقاصد خاص را خواهد داد. یکی از این پلاگین‌ها، OpenTable نام دارد که به کاربران اجازه می‌دهد که هنگام جستجو در چت‌بات Bing برای رستوران‌های خوب، به‌صورت همزمان رزرو خود را نیز انجام دهند.

 

Bing

 

انتظار می‌رود که مایکروسافت از پلاگین‌های بیشتری در رویداد Microsoft Build رونمایی کند. این رویداد تنها چند هفته بعد از رویداد Google’s I/O در تاریخ 23 می 2023 برگزار خواهد شد.

 

منبع: bgr

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array