به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به گفته مدیر عامل نیوز کورپ (News Corp) استرالیا، سازندگان برنامه‌های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) باید هزینه اخبار و محتوای مورد استفاده برای بهبود محصولات خود را بپردازند.

مایکل میلر(Michael Miller) در مقاله 2 آوریل (13 فروردین) در استرالیا، از «سازندگان روزنامه نگاری و محتوای اصلی» خواست تا از اشتباهات گذشته که «صنایع آنها را نابود کرد» با اجازه دادن به شرکت‌های فناوری برای سود بردن از استفاده از داستان‌ها و اطلاعات آنها بدون جبران، اجتناب کنند.

چت‌بات‌ها نرم‌افزاری هستند که اخبار، داده‌ها و سایر اطلاعات را برای پاسخ‌گویی به پرسش‌هایی که گفتار نوشتاری یا گفتاری انسان را تقلید می‌کنند، دریافت می‌کند، که مهم‌ترین آنها چت ربات ChatGPT-4 توسط شرکت هوش مصنوعی اوپن ای آی (OpenAI) است.

به گفته میلر، ظهور سریع هوش مصنوعی مولد حرکت دیگری از سوی شرکت‌های دیجیتال قدرتمند برای توسعه «یک ظرف جدید برای به حداکثر رساندن درآمد و سود با استفاده از محتوای خلاقانه دیگران بدون پرداخت پاداش برای کار اصلی‌شان» است.

به عنوان مثال با استفاده از OpenAI، میلر ادعا کرد که شرکت “به سرعت یک تجارت” به ارزش 30 میلیارد دلار با استفاده از محتوای اصلی و خلاقیت دیگران بدون پاداش و انتساب ایجاد کرد.
دولت فدرال استرالیا قانون چانه زنی رسانه‌های خبری را در سال 2021 (1400) اجرا کرد که پلتفرم‌های فناوری در استرالیا را موظف می‌کند به ناشران اخبار برای محتوای خبری که در پلتفرم‌های آنها در دسترس یا پیوند داده شده است، پول پرداخت کنند.

هوش

میلر می‌گوید قوانین مشابهی برای هوش مصنوعی مورد نیاز است، به طوری که تمام تولیدکنندگان محتوا به طور مناسب برای کار خود غرامت دریافت کنند.

بیش از 2600 رهبر فناوری و محقق اخیراً نامه‌ای را امضا کردند که در آن خواستار توقف موقت توسعه بیشتر هوش مصنوعی (AI) شدند، زیرا از خطرات عمیق برای جامعه و بشریت می‌ترسیدند.
در همین حال، ناظر ایتالیایی که مسئول حفاظت از داده‌ها است، بلوک موقت ChatGPT را اعلام کرد و تحقیقاتی را در مورد نقض مشکوک قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌ها آغاز کرد.

میلر معتقد است که سازندگان محتوا و شرکت‌های هوش مصنوعی می‌توانند به جای مسدود کردن یا ممنوعیت کامل این فناوری، هر دو از یک توافق سود ببرند.

او نوشت که با «حفاظ‌های مناسب»، هوش مصنوعی پتانسیل تبدیل شدن به یک منبع ارزشمند روزنامه‌نگاری را دارد. این می‌تواند به ایجاد محتوا، «جمع‌آوری سریع‌تر حقایق»، کمک به انتشار در چندین پلتفرم کمک کند و تولید ویدیو را تسریع کند.

صنعت کریپتو نیز شروع به دیدن پروژه‌های بیشتری با استفاده از هوش مصنوعی کرده است، اگرچه هنوز در مراحل اولیه است.

میلر معتقد است اگر موتورهای هوش مصنوعی نتوانند مردم را متقاعد کنند که اطلاعات آنها قابل اعتماد و معتبر است، برای موفقیت آینده خود با خطر مواجه می‌شوند و می‌افزاید: برای رسیدن به این هدف، آنها باید نسبت به کسانی که مواد لازم برای موفقیت آنها را فراهم می‌کنند، جبران خسارت کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array