به گزارش ایران دکونومی، شرکت چینی NetDragon Websoft، فعال در زمینه توسعه بازی‌های آنلاین و اپلیکیشن‌های موبایل، اخیراً اعلام کرده‌است که از یک هوش مصنوعی در سمت مدیرعامل (CEO) بهره خواهد گرفت.

 

دلیل انتخاب یک هوش مصنوعی به‌عنوان مدیرعامل این شرکت چیست؟

این هوش مصنوعی‌ که قرار است جایگزین سمت مدیرعامل در این شرکت شود، مؤنث بوده و تانگ یو نام دارد. مسئولین این شرکت باور دارند که بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌تواند به تحول سیستم مدیریتی و بهبود بهره‌وری عملیاتی منجر شود.

گفتنی است که شرکت NetDragon Websoft یکی از غول‌های فناوری چین محسوب می‌شود و امتیاز چندین بازی مختلف علاوه‌بر برنامه‌ها و سرویس‌های آموزشی آنلاین را در اختیار دارد. همچنین شرکت‌های زیرمجموعه و تحت مالیکت آن مانند Jumpstart هم از محصولات محبوبی برخوردار هستند. یکی از مشهورترین بازی‌های این شرکت Neopets نام دارد که بازیکنان در آن وظیفه نگهداری و مراقبت از حیوانات مجازی را برعهده دارند.

 

هوش مصنوعی

 

شرکت NetDragon Websoft در گذشته هم رویکردهای بسیار متفاوتی را نسبت به سایر نهادهای آسیایی در پیش گرفته بود، و اقدام اخیر آن نیز در راستای همین سیاست قرار دارد. انتصاب هوش مصنوعی به‌عنوان مدیرعامل در یک شرکت بزرگ، باعث بروز بحث و جنجال‌های زیادی شده و کارشناسان حوزه کسب‌وکار مواضع گوناگونی نسبت به این تصمیم گرفته‌اند.

لازم به ذکر است که خانم تانگ یو در گذشته نیز در سمت نائب‌رئیس این شرکت فعالیت کرده و در اموری مثل مدیریت هوش مصنوعی، برنامه‌ریزی استراتژیک متاورس و سایر پروژه‌ها همکاری کرده است. اکنون موارد دیگری مثل بررسی داده‌های آماری، اتخاذ تصمیمات مدیریتی، ارزیابی ریسک و بهبود وضعیت محیط کاری هم به لیست وظایف این هوش مصنوعی اضافه شده است.

برای مقایسه هزینه‌ها، لازم است به خاطر داشته باشیم که استفاده از چنین ابزاری هیچ هزینه‌ جانبی برای شرکت نخواهد داشت، و کارمندان نیز می‌توانند در تمامی ساعات و روزهای هفته به رئیس خود دسترسی داشته باشند. درحالی که برای چنین سمت مهمی در شرکت‌های بزرگ، معمولاً حقوق بالایی در نظر گرفته می‌شود.

طبق گزارش‌های منتشرشده، انتصاب هوش مصنوعی در جایگاه مدیرعامل NetDragon Websoft، موجب افزایش ارزش سهام این شرکت در بازار هنگ‌کنگ شده است.

بااین‌حال، این اولین‌بار نیست که شاهد مدیریت و استخدام انسان‌ها توسط هوش مصنوعی خواهیم بود؛‌ زیرا پژوهشگران مؤسسه OpenAI هم اخیراً اعلام کردند که مدل GPT-4 توانسته است برای حل‌کردن Captcha، اقدام به استخدام یک فریلنسر کند.

 

منبع: دیجیاتو

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array