به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا از روز گذشته هوش مصنوعی اختصاصی خود (Meta AI) را در اختیار برخی کاربران جهانی واتساپ قرار داده است.

عده محدودی از کاربران واتساپ که ساکن هند و آمریکا هستند؛ برای شرکت در دوره آزمایشی و بتای این هوش مصنوعب انتخاب شده و به خدمات Meta AI دسترسی خواهند داشت.

هوش مصنوعی متا

Meta AI این بار در محیط واتساپ

کاربران واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به لیست چت‌های خود در واتساپ، و سپس مشاهده و انتخال نماد یک “حلقه رنگارنگ” در گوشه سمت راست بالاب صفحه از این ابزار هوش مصنوعی استفاده کنند. Meta AI توسط مدل زبانی قدرتمند Llama اجرا می‌شود و ممکن است برای جستجو در سطح وب با Bing Chat مایکروسافت نیز ادغام شود!

با توجه به اینکه فاز اول آزمایشی و محدود هوش مصنوعی Meta AI در نوامبر سال 2023 (دی‌ماه 1402) آغاز شده بود؛ حالا پس از چند ماه از گذشت سال 2024 این چت‌بات در اختیار عده بیشتری از کاربران منتخب ساکن هند واتساپ قرار گرفته است.

عرضه Meta AI به هند نمادی از تصمیم محکم متا برای گسترش این تکنولوژی به بازارهایی فارغ از انتخابات اولیه و امن خود است. متا با این حرکت اعلام کرده کشور هند را به‌عنوان یکی از بزرگترین بازارهای پیام‌رسان واتساپ به‌رسمیت شناخته است و در نتیجه شانس استفاده از این ابزار هوشمند را در قدم اول به این طیف از مخاطبین خود ارائه داده است.

با توجه به میانگین سنی نسبتاً بالای اپلیکیشن واتساپ، این اولین باری خواهد بود که بسیاری از افراد مسن‌تر جامعه (خصوصاً در هند) با مقوله هوش مصنوعی آشنا شده و شانس استفاده از آن را خواهند داشت. قشر جوان‌تر جامعه با ابزارهای محبوبی مانند چت‌بات ChatGPT و Copilot آشنایی دارند و این راهکار متا تلاشی برای شناساندن این تکنولوژی به قشر جدیدی از جامعه کاربری نیز خواهد بود.

Meta AI

مدل زبانی Llama هوش مصنوعی متا به کاربران اجازه می‌دهد تا درباره موضوعات و موارد مختلفی با آن به تعامل بپردازند. در مراحل اولیه رونمایی و معرفی از Meta AI، کمپانی متا به همکاری احتمالی با Bing Chat کمپانی مایکروسافت نیز اشاره کرده بود.
پیش‌بینی می‌شود برای بهبود نتایج و پاسخ‌های یافت‌شده چت‌بات واتساپ در سطح وب، توانایی‌هایی هوش مصنوعی متا و مایکروسافت با یکدیگر ادغام شوند.

دسترسی محدود عده‌ای از کاربران در هند و آمریکا به این معناست که متا در این فاز آزمایشی بتا قصد جمع‌آوری داده و بازخورد کاربران را برای بهبود این قابلیت در نسخه‌های آینده دارد. معرفی رسمی قابلیت هوش مصنوعی به پیام‌رسان واتساپ، خصوصاً واتساپ تجاری (Whatsapp Business) تجربه کاربری را برای بسیاری از افراد دگرگون خواهد کرد.
این چت‌بات راهی تازه برای یافتن اطلاعات، تکمیل وظایف و یا تعامل با یک دوست هوشمند غیرانسانی را به کاربران ارائه خواهد داد.

منبع: MSPowerUser

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array