به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی،غول حوزه تکنولوژی، علی بابا در جستجوی کمپانی‌های مختلفی برای آزمایش چت‌بات هوش مصنوعی خود Tongyi Qianwen و پیوستن به موج محبوبیت هوش مصنوعی در میان عموم است.

بر اساس گزارشات، این چت‌بات رایگان یک مدل زبانی بزرگ (LLM) است که توسط کمپانی OpenAI که تحت حمایت مایکروسافت می‌باشد، در نوامبر سال گذشته به بازارعرضه شد. از قابلیت‌های این چت‌بات می‌توان به ارائه متون طولانی و مقالات در پاسخ به درخواست‌های کاربران اشاره کرد.

بر اساس اخبار اخیر، علی بابا از شرکت‌های دیگر درخواست کرده هوش مصنوعی اختصاصیش را تحت آزمایش قرار دهند.
به گفته منابع آگاه، مخاطب هدف این چت‌بات مشتریان تجاری هستند.

 

علی بابا

وبسایت اختصاصی این هوش مصنوعی، صرفاً شامل بخش‌هایی برای وارد کردن شماره تماس و آدرس ایمیل برای ارسال لینک دعوت‌نامه است و بیشتر از این جزئیاتی در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد.

انتظار می‌رود تا روز سه‌شنبه از این هوش مصنوعی به‌صورت رسمی رونمایی شود. قرار است دنیل ژانگ، مدیرعامل علی بابا در این ایونت سخنرانی کند.

از دیگر بیزینس‌هایی که به موج توسعه هوش مصنوعی خود پیوسته‌اند، می‌توان به کمپانی Baidu و چت‌بات اختصاصی Ernie Bot اشاره کرد. این چت‌بات در حال حاضر فقط برای کاربران آزمایشی در دسترس است. می‌توانید در این مقاله اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کنید.

هفته گذشته علی بابا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کمپانی تغییرساختار عظیمی خواهد داد و به 6 بخش مجزا تقسیم خواهد شد. هر بخش مدیرعامل و هیئت‌مدیره خاص خود را خواهد داشت و قرار است دنیل ژانگ مدیرعامل بخش فضای ذخیره‌سازی ابری باقی بماند.

 

منبع: reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array