به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، دستیار صوتی هوشمند شیائومی با آپدیت جدید خود بر مبنای هوش مصنوعی زایا از گذشته نیز پیشرفته‌تر خواهد شد.

جدیدترین رویداد رونمایی از محصولات برند شیائومی اخیراً به پایان رسید و رسماً تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های جدید به مشتریان و کاربران معرفی شدند. یکی از مهمترین محصولات مربوط به این رویداد، گوشی تاشوی Mix Fold 3، باریک‌ترین گوشی هوشمند تاشوی جهان بوده است.
درمیان رونمایی از این محصولات هیجان‌انگیز، کمپانی شیائومی رسماً تأیید کرد که دستیار صوتی XiaoAI، به‌صورت زیرساختی آپدیت و به تکنولوژی هوش مصنوعی زایا مجهز شده است.

مدیرعامل کمپانی شیائومی، لِی جون، در طی سخنرانی سالانه خود در این رویداد اعلام کرد که این دستیار صوتی هوشمند با آپدیت جدید خود به امکانات مبنی بر هوش مصنوعی زایا تجهیز خواهد شد و در نتیجه عملکردی قوی‌تر و بهتر نسبت به گذشته خواهد داشت.

XiaoAI

هوش مصنوعی XiaoAI در برابر ChatGPT و Bard

این دستیار به نحوی معادل دستیار هوشمند کمپانی گوگل در گوشی‌های سامسونگ (دارای سیستم‌عامل اندروید) می‌باشد و عملکرد مشابهی به Google Assistant دارد.
جای تعجبی ندارد اگر برای عده کثیری از کاربران، این اولین باری باشد که درباره دستیار صوتی هوشمند XiaoAI باخبر می‌شوند؛ زیرا این دستیار درحال‌حاضر محدود به کاربران ساکن در کشور چین می‌باشد.

در ویدیوی تکمیلی پخش شده در این مراسم، امکانات جدید دستیار صوتی XiaoAI نمایش داده شده‌اند. این دستیار می‌تواند از این پس با اتکا بر هوش مصنوعیِ خود به سؤالات کاربران پاسخ داده و روند مکالمه را به‌طرزی مشابه Bard و ChatGPT ادامه دهد.

همچنین این دستیار صوتی می‌تواند متون مدنظر کاربران را نگارش کرده و حتی براساس دستورات متنی آنان، تصویری را ساخته و ارائه دهد.
همچنین دستیار صوتی XiaoAI می‌تواند در مواردی مانند خلاصه‌نویسی، جمع‌بندی و ترجمه به کمک افراد آمده و در انجام وظایف مختلف آنان را یاری دهد.

این هوش مصنوعی هنوز درحال طی کردن مراحل آزمایشی خود می‌باشد و کاربران نسخه آزمایشی آن نیز درحال جذب شدن هستند.
جدیدترین آپدیت XiaoAI در گوشی تاشوی Mix Fold 3، سری 13 و 12 شیائومی، سری‌های K60 و K50 ردمی نیز در دسترس خواهند بود و از این تکنولوژی در گوشی‌های هوشمند ذکر شده پشتیبانی خواهد شد.
همچنین اسپیکرهای هوشمند شیائومی نیز بخشی از روند آزمایشی این هوش مصنوعی خواهند بود.

منبع: gizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array