به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت سِنترونیکس (Centronics) در جریان هشتمین دوره از نمایشگاه فناوری “ویوا تکنولوژی” که از روز ۲۲ تا ۲۵ می در پاریش برگزار شد، اعلام کرد نوعی هوش مصنوعی اختراع کرده است که قادر است با استناد به یک سری تست شخصیت‌شناسی، برای کاربران عطر اختصاصی بسازد!

آناهیتا مکانیک، از بنیان‌گذاران سنترونیکس و سرپرست طراحی عطرها گفته است ربات مجهز به هوش مصنوعی این استارتاپ با در نظر گرفتن اطلاعات شخصیتی که کاربر در اختیار آن عطری اختصاصی او را تولید می‌کند. سیلندرهای تعبیه شده در دستگاه، با کمک یک نوار نقاله اجزای این عطر را جابجا و با هم ترکیب می‌کند:

«در این نسخه دستگاه ۴۶ واحد عطر با قابلیت ارائه بیش از ۵۰۰ میلیارد ترکیب عطری در نظر گرفته شده است یعنی احتمال هرگونه تکرار در آن از بین رفته است.»

هوش مصنوعی سِنترونیکس در ویوا

روند ساخت عطر توسط هوش مصنوعی سنترونیکس

روند ساخت عطر با پاسخ به سوالات یک پرسشنامه آنلاین آغاز می‌شود. پاسخ‌های کاربر توسط الگوریتم‌های خاصی آنالیز شده و نتایج با دانش عطرسازی ترکیب می‌شوند تا در نهایت یک فرمول منحصربه‌فرد برای هر فرد ساخته شود. جالب اینجاست که سوالات این پرسشنامه بیشتر بر ویژگی‌های شخصیتی کاربر متمرکز شده است و بیش از آنچه مورد علاقه کاربر است، علت به وجود آمدن این سلیقه مورد توجه قرار گرفته است. برای مثال:‌ «چه رنگی به شما می‌آید؟ آیا خود را یک متفکر عمیق یا مبتکر می‌دانید؟»

در نمایشگاه ویواتک پاریس، کاربرانی که به این پرسشنامه پاسخ دادند، یک کد دریافت کردند. این کد سه فرمولی تولید شده توسط الگوریتم هوش مصنوعی به دستگاه فرستاده شده و با ترکیب بوهای مختلف متناسب با این الگوریتم، عطر مخصوص هر فرد ساخته می‌شود.

الگوریتم‌های هوش مصنوعی این دستگاه بعد از شش سال فعالیت و یادگیری، به مرور بوهای خوب و بد را آموخته‌اند. به همین سبب به ندرت شاهد تولید یک عطر بدبو خواهیم بود.

منبع: euronews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array