رستوران‌های زنجیره‌ای Wendy’s در اقدامی انقلابی تصمیم گرفته تا چت‌بات هوش مصنوعی را جایگزین کارکنان انسانی در بخش ثبت سفارش ماشینی (Drive-Thru) کند. نسل بعدی نیروی کار حالا اینجاست و ممکن است دفعه بعدی که مشتریان برای تهیه غذا به این رستوران مراجعه کنند، بی آنکه متوجه شوند هوش مصنوعی سفارش آنان را ثبت کند.

به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، غول صنعت فست‌فود، رستوران Wendy’s با همکاری کمپانی گوگل تصمیم گرفته در یکی از شعبه‌های این رستوران در ایالت اوهایو، چت‌بات هوش مصنوعی را تحت پروسه آزمون و خطا در روند ثبت سفارش ماشینی قرار دهد. این هوش مصنوعی تحت تعالیم گسترده‌ای قرار خواهد گرفت تا نحوه معمول سفارش دادن مشتریان از منو را بیاموزد و بتواند به‌صورت طبیعی با آنها در تعامل باشد.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی، کارمند جدید رستوران Wendy’s

به گفته مدیر اجرایی ارشد رستوران Wendy’s، تاد پنگور، این تست‌بات بسیار “جنجالی و بحث‌برانگیز” خواهد بود و عده کثیری از مشتریان حتی فرق بین این هوش مصنوعی با یک کارمند انسان را متوجه نخواهند شد.

تیم مهندسین نرم‌افزار رستوران Wendy’s با همراهی غول دنیای تکنولوژی، گوگل، درحال کار کردن بر روی توسعه این پروژه هستند. آنها درحال ایجاد تغییراتی در این مدل بزرگ زبانی و همسوسازی آن با منوی غذایی و اصطلاحات ویژه این رستوران هستند. بعضی از آیتم‌های ثبت شده در منوی رستوران Wendy’s در میان مردم به عناوین جایگزین دیگری نیز معروف شده‌اند. قرار است این چت‌بات از هرلحاظ برای درک مکالمات انسانی و ثبت سفارش بدون هیچ مشکلی آماده باشد. تمام این اصطلاحات و مفاهیم به واژه‌نامه این هوش مصنوعی تزریق خواهد شد.

این چت‌بات آزمایشی در برابر دیگر عوامل متغیر موجود در سفارش ماشینی (Drive-Thru) نیز آمادگی خواهد داشت و توانایی تمایز دادن صداهای اضافی از سفارش اصلی را خواهد داشت؛ مثلاً گپ‌وگفت با مشتریانی که در صف منتظر هستند، صدای رادیوی درحال پخش و یا حتی صدای بلند موتور خودروها. همچنین عدم توانایی مشتریان در تصمیم‌گیری نیز لحاظ خواهد شد.

کارشناس اطلاعات ارشد رستوران Wendy’s، کوین واسکنی، اعلام کرد که آزمایشات اولیه این هوش مصنوعی بسیار نویدبخش بوده‌اند. او مدعی شد که میزان توانایی این هوش مصنوعی “حداقل به اندازه بهترین کارشناس خدمات مشتریان” این رستوران کیفیت دارد.

جای تعجبی ندارد که این چت‌بات به گونه‌ای تعلیم دیده که بازارگرمی کرده و مشتریان را ترغیب به بیشتر خرید کردن کند. مثلاً این چت‌بات از مشتریان می‌پرسد که به پیشنهاد ویژه روزانه منو علاقه‌مند هستند و یا اینکه قصد سفارش سایز بزرگتری از نوشیدنی/سیب‌زمینی را ندارند؟

به گفته پنگور، هدف اصلی این چت‌بات، جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی سفارش ماشینی است. همین مسئله ممکن است منجر به از دست دادن مشتریانی به علت انتظار بیش از حد در صف و رفتن آنها به رستورانی دیگر شود. اما با ورود هوش مصنوعی به این عرصه و تسهیل و سرعت‌بخشی به روند ثبت سفارشات، رستوران Wendy’s امیدوار است که از این واقعه جلوگیری کند.

البته عده‌ای بر این باورند که مشکل از صف‌های طولانی انتظار نیست. بلکه سرعت کند پردازش سفارش‌ها یا اشتباهات به‎‌وجود آمده در روند آماده‌سازی سفارشات است که مشتریان را فراری می‌دهد. دیگر رقبای رستوران Wendy’s، مثلاً Chick-fil-A و In-N-Out Burger مدت‌ها پیش این مشکل را رفع کرده و بدون مشکل به مشتری خدمت‌رسانی می‌کنند.

از چت‌بات اختصاصی ثبت سفارش ماشینی رستوران Wendy’s، در ماه ژوئن و در یکی از شعبه‌های ایالت اوهایو رونمایی خواهد شد.

منبع: techspot

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array