همانطور که در مقاله‌های پیشین بررسی کرده بودیم؛ مایکروسافت نیز از هوش‌مصنوعی مخصوص خود با همکاری OpenAI رونمایی کرده و مجموعه محصولات سازمانی خود از جمله ابزارهای توسعه Power Platform و Dynamics 365 را به مدل زبانی بزرگ GPT مجهز کرده تا کمپانی‌ها کمتر مجبور شوند تن به انجام کارهای تکراری دهند.

به گزارش ایران‌دکونومی، یکی از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی Copilot که برای سرویس‌های مایکروسافت 365 ارائه شده، Business Chat نام دارد. این ابزار عملاً یک چت‌بات است که می‌تواند اطلاعات به‌دست‌آمده از رونوشت جلسات، تماس‌های اخیر با مشتریان، ورودی‌های تقویم و موارد دیگر را خلاصه کند. از این اطلاعات می‌توان در ایمیل‌ها ارسالی به تیم خود، و یا به صورت اسلاید برای ارائه‌ها استفاده کرد.

به گفته مایکروسافت، با کمک این ویژگی ابزار Copilot، می‌توان پاسخ‌های مرتبط و دقیقی به درخواست‌های حاصل توسط زبان طبیعی ایجاد کرد؛ مثلاً “آیا دیروز با [مشتری X] اتفاقی افتاد؟”.

روش‌های دسترسی به این بات از طریق Microsoft365.com، مرورگر بینگ (در صورت ورود با حساب تجاری) و یا از طریق مایکروسافت تایمز است.

 

مایکروسافت

 

به پیشنهاد مایکروسافت، می‌توان از این ابزار درخواست ایده‌پردازی درباره نقص‌های یک استراتژی و حتی راه‌های مقابله با آن را داشت. بعضی از دستورات پیشنهادی برای استفاده از این ابزار، شامل موارد زیر است:

 

  • خلاصه کردن چت‌ها، ایمیل‌ها و اسناد مربوط به یک مشتری
  • تشخیص نقطه عطف بعدی در یک پروژه و شناسایی خطرات احتمالی
  • خلاصه‌نویسی درباره برنامه‌ریزی‌های جدید

در حال حاضر ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی Copilot به‌صورت محدود و با 20 مشتری مایکروسافت در مراحل آزمایشی به‌سر می‌برد و جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری آن نیز هنوز اعلام نشده است.
با این حال، مایکروسافت قصد دارد تا در ماه‌های آینده این قابلیت‌ها را در دسترس مشتریان بیشتری قرار دهد. و همچنین کنترل و آزادی عمل بیشتری را برای مدیران فناوری اطلاعات فراهم کند تا آنها بتوانند با اطمینان بیشتری برای بیزینس خود برنامه‌ریزی کرده و Copilot را در همه بخش‌های سازمان‌ خود فعال کنند.

منبع: دیجیاتو 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array