به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی هوش مصنوعی OpenAI امیدوار است بتواند با اتکا بر بزرگترین سرمایه‌گذار خود، مایکروسافت، در مسیر توسعه هوش مصنوعی جامع (AGI) پیشروی کند. هوش مصنوعی جامع از لحاظ کاربرد و میزان درک با هوش ذاتی انسان‌ها برابری می‌کند!

هوش مصنوعی جامع (Artificial General Intelligence – AGI) به حالتی گفته می‌‌شود که یک ماشین/سیستم بتواند از دنیای اطرافش درکی در حد درک انسانی داشته باشد. به گفته متخصصان، دستیابی به این هدف ممکن است از چند سال تا چند دهه زمان‌بر باشد، در صورتی‌که رسیدن به این هدف در وهله اول “امکان‌پذیر” باشد.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI در مصاحبه اخیر خود با وبسایت Financial Times اعلام کرد که قصد دارد سرمایه‌ای جانبی از مایکروسافت جذب کرده و آن را در مسیر ایجاد هوش مصنوعی جامع به‌کار بگیرد. مایکروسافت تا همین لحظه هم بیش از 10 میلیارد دلار در کمپانی هوش مصنوعی OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است.

هوش مصنوعی جامع

هوش مصنوعی جامع (AGI)، رویای دور از دسترس انسان‌ها

به گفته آلتمن، همکاری این دو کمپانی و مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، “بسیار خوب پیش می‌رود” و او امیدوار است که “به‌مرور زمان بتواند سرمایه بیشتری از این غول تکنولوژی و دیگر سرمایه‌گذاران جذب کند” و این بودجه را در مسیر ساخت و توسعه مدل‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی به‌کار گیرد.

آلتمن در پاسخ به سؤال “آیا مایکروسافت مایل به ادامه همکاری با شماست؟”، گفت: “امیدوارم”. همچنین او اضافه کرد که “هنوز مسیر بسیار طولانی‌ای در پیش است و تا دستیابی به هدف نهایی، هوش مصنوعی جامع، هنوز پروژه‌های بسیاری برای ساخت و آزمودن داریم”. به باور مدیرعامل OpenAI، هزینه آموزش و تعلیم مدل‌های زبانی برای رسیدن به این هدف، بسیار سرسام‌آور و نجومی می‌باشد!

سم آلتمن درباره میزان کسب درآمد OpenAI در سال 2023 اظهار رضایت کرد، اما جزئیات بیشتری را به‌اشتراک نگذاشت. او همچنین اعلام کرد که به دلیل هزینه بالای تعلیم مدل‌های هوش مصنوعی، این کمپانی هنوز موفق به سودآوری نشده است. آلتمن اضافه کرد که “همکاری استراتژیک و دو جانبه با مایکروسافت، کسب درآمدِ هردو طرف این معامله را تضمین می‌کند. در صورت موفقیت هر یک از ما، دیگری درآمد خوبی خواهد داشت و همگی راضی خواهند بود”.

در ادامه مصاحبه، آلتمن درباره اولین کنفرانس توسعه OpenAI که هفته گذشته در سان‌فرانسیسکو برگزار شده بود نیز صحبت کرد. این کمپانی در این رویداد از چندین دستاورد و ابزار جدید رونمایی کرد. مهم‌ترین اتفاقات این کنفرانس، رونمایی از مدل زبانی جدید، سریعتر و اقتصادی‌تر GPT-4 Turbo، رونمایی از فروشگاه اختصاصی هوش مصنوعی GPT Store و همچنین ابزار ایجاد چت‌بات‌های اختصاصی و شخصی‌سازی شده برای کاربران بودند.
کاربران می‌توانند پس از ایجاد چت‌بات اختصاصی خود به کمک ابزار GPT Builder، آن را در این فروشگاه به‌اشتراک گذاشته و به مرور کسب درآمد کنند.

منبع: pymnts

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array