به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، همانطور که تکنولوژی پرجنجال هوش مصنوعی (AI) حوزه‌های مختلف زندگی بشر را یکی یکی فتح می‌کند، ماینرهای بیت کوین نیز تصمیم گرفته‌اند برای ارتقای سطح سود و بهره‌وری و همچنین تنوع بخشیدن به جریان‌های درآمدی خود از فناوری هوش مصنوعی و محاسبات با عملکرد بالا (HPC) استفاده کنند. این حرکت نشان‌دهنده تغییر و تحولی بزرگ در صنعت ارزهای دیجیتال است.

ماینرها از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی و پیش‌بینی زمان تعمیر و نگهداری تجهیزات خود استفاده می‌کنند. آنها HPC مبتنی بر هوش مصنوعی را نیز برای محاسبات پیچیده خود مورد بررسی قرار داده‌اند. پذیرش این تکنولوژی به آنها کمک می‌کند تا با چشم‌انداز پرنوسان و بی‌ثبات ارزهای دیجیتال سازگاری بیشتری پیدا کنند و سودآوری حرفه خود را بهبود ببخشند.

تنوع در هوش‌مصنوعی و HPC مزایای آشکاری برای ماینرهای بیت کوین دارد. اول از همه، خطرات مرتبط با نوسانات بازار را کاهش می‌دهد. دوماً، ماینرها در حال حاضر زیرساخت‌های GPU قابل توجهی دارند که ورود به بخش‌های مختلف هوش مصنوعی و HPC را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، تقاضای زیاد برای خدمات هوش مصنوعی و HPC در صنایع مختلف، فرصت‌های بازار جدیدی را برای ماینرها فراهم می‌کند.

هوش مصنوعی در ماینینگ

با این حال، منتقدان هزینه‌های زیاد این اقدام را به عنوان یک ویژگی منفی برجسته کرده‌اند. ساخت یک مرکز داده «سطح 3» می‌تواند تا 10 میلیون دلار به ازای هر مگاوات هزینه داشته باشد که بسیار بیشتر از 800،000 تا 850،000 دلار مورد نیاز برای فارم‌های استخراج بیت کوین است.

ردپای هوش مصنوعی در صنعت ماینینگ

با این وجود، پیش از این ماینرهای برجسته بیت کوین مانند Hive Digital در این مسیر نوین سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند. این ماینر در سال 2021، به شبکه NVIDIA پیوست و بیش از 66 میلیون دلار در پردازنده‌های گرافیکی سرمایه‌گذاری کرد. پس از راه‌اندازی هاردفورک مرج اتریوم در سال 2022، این شرکت به سمت خدمات هوش مصنوعی و HPC حرکت کرد و نتایج آزمایش‌های اولیه را امیدوارکننده خواند.

به همین ترتیب، 8Hut در سال 2022 یک کسب و کار مرتبط با مرکز داده‌های ابری و کولوکیشن را به دست گرفت. آنها قراردادی بلندمدت با یک مرجع بهداشتی در بریتیش کلمبیا، با نام Interior Health امضا کردند که ارائه این خدمات را تا سال 2028 تمدید می‌کند.

این تنها چند نمونه از فعالیت گسترده شرکت‌های ماینینگ در این حوزه است. به عبارت دیگر، ماینرهای بیت کوین فعالانه در حال تنوع بخشی به گزینه‌های مرتبط با هوش مصنوعی و HPC هستند. با وجود شک و تردیدهای بسیار و هزینه‌های اولیه بالا، این ماینرها مزایای بلند مدت این تکنولوژی را هدف خود قرار داده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ultramining

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array