به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تیم توسعه‌دهندگان توکن متمرکز بر هوش مصنوعی شیبااینو یعنی BAD، قصد دارد ضمن مقایسه دو ابزار هوش مصنوعی محبوب این روزها یعنی Grok و ChatGPT از هر دوی آنها برای بهبود پروژه خود بهره بگیرد. این اولین ورود هوش مصنوعی ایلان ماسک به دنیای رمزارزها خواهد بود.

حساب رسمی پروژه مبتنی بر هوش مصنوعی Bad Idea AI (BAD)  با انتشار یک پست در ایکس (X) توجه جامعه به خصوص طرفداران شیبااینو را به غوغای دو محصول رقیب مبتنی بر هوش مصنوعی یعنی ربات ChatGPT-4 شرکت Open AI و ربات Grok-1 ایلان ماسک جلب کرد و اظهار داشت که این تیم در نظر دارد برای گسترش پایگاه داده یادگیری ماشین خود از این ابزارها استفاده کند.

لازم به یادآوری است که Bad Idea AI شریک تیم توسعه‌دهنده شیبااینو است و اخیراً با همکاری تیم شیتوشی کوساما (Shytoshi Kusama) روی توسعه چند محصول جدید کار کرده که یکی از آنها به تازگی در کانال شیباریوم تِک (Shibarium Tech) راه‌اندازی شده است.

هوش مصنوعی ایلان ماسک

نقش ایلان ماسک در دنیای هوش مصنوعی

از سوی دیگر، در سال 2015، ایلان ماسک مبلغ نامشخصی (در حدود چند میلیون دلار) را به تامین مالی ساخت و توسعه شرکت هوش مصنوعی Open AI اختصاص داد. در آن زمان، قرار بود این شرکت یک مرکز تحقیقاتی غیرانتفاعی باشد. ولی پس از ورود مایکروسافت به جمع سرمایه‌گذاران این شرکت، ویژگی غیرتجاری بودن آن حذف شد و ایلان ماسک تصمیم گرفت آن را ترک کند.

جنجالی‌ترین محصول Open AI چت‌بات ChatGPT است که اخیراً برای استفاده عموم عرضه شده است. در مقابل این اقدام، ایلان ماسک نیز شرکت هوش‌مصنوعی خود را به نام xAI راه‌اندازی کرد. اولین چت‌بات هوش مصنوعی این شرکت با نام Grok نیز هفته گذشته برای کاربران پلتفرم X منتشر شد. عرضه این محصول با راه‌اندازی صدها توکن الهام گرفته از نام آن همراه شد. باید دید به‌کارگیری این ابزار توسط یکی از شناخته‌شده‌ترین شبکه‌های بلاکچین یعنی شیبااینو می‌تواند به افزایش محبوبیت آن و غلبه بر رقیب اصلی یعنی ChatGPT  کمک کند یا خیر.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array