به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان هواوی، HDC 2024، صحنه‌ای برای بزرگ‌ترین اتفاقی بود که شاید طی یک سال اخیر در این شرکت رخ داده است. هواوی در این کنفرانس به طور رسمی از نسخه بعدی سیستم‌عامل داخلی خود با نام هارمونی نکست (HarmonyOS NEXT) رونمایی کرد.

این اعلامیه پس از سال‌ها کار مستمر روی سیستم عامل HarmonyOS منتشر شد. این سیستم‌عامل توسعه‌یافته توسط چینی‌ها، هسته لینوکس و پایگاه کد پروژه منبع باز اندروید (AOSP) را به طور کامل به نفع یک معماری کاملاً مستقل و اختصاصی با نام هونگ‌منگ (Hongmeng) کنار گذاشته است.

از آنجایی که این سیستم عامل از پایه ساخته شده است، این شرکت بزرگ فناوری مدعی شده است که معماری آن با 30 درصد بهبود عملکرد کلی دستگاه و 20 درصد کاهش مصرف انرژی همراه خواهد بود.

در حال حاضر نسخه بتای HarmonyOS NEXT در دسترس توسعه‌دهندگان و تعداد محدودی از کاربران (3000 نفر) قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود عملکرد این سیستم عامل در نسخه بتا پایدار نباشد و احتمالاً باگ‌ها و مشکلاتی نیز خواهد داشت.

هارمونی نکست هواوی

سیستم عامل جدید هواوی چه ویژگی‌هایی دارد

یکی از ویژگی‌های اصلی HarmonyOS NEXT توانایی آن در پر کردن شکاف بین دستگاه‌های مختلف این شرکت است. به گفته هواوی، توسعه‌دهندگان تنها باید یک نسخه از یک برنامه را ایجاد کنند تا از یک تجربه کاربری ثابت در اندازه‌های مختلف صفحه نمایش در اکوسیستم هواوی بهره‌مند شوند. این قابلیت در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان این شرکت، با چند اپلیکیشن محبوب چینی مثل Taobao، Yiche و Bilibili که به طور یکپارچه در دستگاه‌های مختلف قابل اجرا هستند، نشان داده شد.

علاوه بر این، سیستم عامل HarmonyOS NEXT به عملکرد منحصر به فردی با نام App Continuation مجهز شده است. تصور کنید که یک تماس تصویری را در تبلت خود آغاز کرده‌اید. شما می‌توانید با یک کلیک همان تماس را به طور یکپارچه به تلفن خود منتقل کنید. این سیستم امکان اشتراک‌گذاری بدون دردسر داده‌ها بین دستگاه‌های مختلف را نیز فراهم می‌کند. به عنوان مثال، هنگام کار بر روی یک سند، می توانید به راحتی تصویری را از تلفن همراه به تبلت خود منتقل کرده و آنرا ویرایش کنید.

یکی از قابلیت‌های مهم دیگر این سیستم‌عامل «Harmony Intelligence» نام دارد که وظیفه آن ادغام هوش مصنوعی با اپلیکیشن‌ها و محیط کاربری دستگاه شما است. این هوش مصنوعی به افراد مبتلا به اختلالات گفتاری و کم‌بینایان کمک می‌کند تجربه کاربری بهتری از گوشی هوشمند خود داشته باشند.

چه دستگاه‌هایی با سیستم عامل جدید هواوی سازگاری دارند؟

هواوی گفته است تست بتای HarmonyOS NEXT فعلاً به چند مدل خاص از محصولات این شرکت محدود شده است. برخی از این دستگاه‌ها شامل هواوی میت 60، میت 60 پرو و میت 60 پرو پلاس، هواوی میت X5 و هواوی میت X5 نسخه Collector و همچنین هواوی میت‌پد پرو 13.2 اینچی (و نسخه Collector) آن است.

منبع: gizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array