به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، در طی برگزاری رویداد APEC (گردهمایی رهبران بیزینس‌ها) در شهر پکن، رئیس فعلی هیئت‌مدیره کمپانی هوآوی، هو هوکان، اظهارات و پیش‌بینی‌های جالب‌توجهی درباره آینده تکنولوژی هوش مصنوعی ارائه داد.

براساس ادعای هو هوکان، نسل تازه تکنولوژی هوش مصنوعی با رهبری بلامنازع ChatGPT، رسماً آغازگر دورانی جدید در تاریخ بشریت هستند و تمام چارچوب‌های شخصی و صنعتی را دگرگون خواهند کرد.

تأکید بر پیشرفت روزافزون هوش مصنوعی

با پیش‌بینی اینکه این تکنولوژی به مدارج بالایی خواهد رسید، آقای هو امیدوارانه اظهار کرد که قدرت پردازش هوش مصنوعی تا سال 2030 به‌طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت و بر اساس پیش‌بینی‌های او، حتی 500 برابر نیز خواهد شد!

به گفته او، در نتیجه این انقلاب تکنولوژی، وضعیت ارتباطات جهانی و تأخیر در روند ارتباطات نیز به‌شدت بهبود خواهد یافت.

هو هوکان عقیده دارد که مجموع ارتباطات جهانی تا سال 2030 به 20 میلیارد خواهد رسید. با این حال، انتظار می‌رود که روابط ارتباطی با تأخیر بسیار پایین، در حدود 1 میلی‌ثانیه، رواج پیدا کنند و عملاً زمان انتظار نسبت به استانداردهای امروزی حدود 100 برابر کاهش خواهد یافت.

هوش مصنوعی

اهمیت توسعه و سرمایه‌گذاری بر تکنولوژی‌های جدید

رئیس هیئت‌مدیره کمپانی هوآوی همچنین بر اهمیت ظهور بیزینس‌های جدید در حوزه‌های متاورس و تصویرسازی هولوگرافیک تأکید کرد. به عقیده او، با توسعه این تکنولوژی‌های پیشرفته، تقاضا برای پهنای باند حدود 100 برابر افزایش خواهد یافت و درنتیجه منجر به ایجاد فرصت‌هایی بی‌نظیر برای رشد و پیشرفت خواهد شد.

براساس نظرات و دیدگاه‌های کلی حاضر در این گردهمایی، تکنولوژی‌های دیجیتالی نقش بسیار مهمی در پیشرفت جوامع انسانی خواهند داشت.

به‌عنوان مثال، در آینده نزدیک و به لطف تکنولوژی هوش مصنوعی، شاهد پیشرفت چشمگیری در حوزه انرژی خواهیم بود. به‌واسطه این تکنولوژی‌های پیشرفته، پروسه کربن‌زدایی با سرعت بیشتری پیشروی خواهد کرد و در نتیجه مسیر برای بهره‌گیری از ساختارهای جدید انرژی هموار خواهد شد.

دیدگاه رئیس هیئت‌مدیره کمپانی هوآوی درباره تکنولوژی هوش مصنوعی، بیانگر شدت اثرگذاری این دستاورد عظیم بر جهان پیرامون ماست. اگر بتوانیم این تکنولوژی را مهار کرده و در مسیر صحیح از آن استفاده کنیم، نه‌تنها وظایف روزانه کاری و شخصی خود را تسریع و تسهیل خواهیم کرد؛ بلکه بنیان‌گذار مسیر رشد و پیشرفت در سطح جهانی نیز خواهیم بود.

منبع: gizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array