به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هوآوی درصدد است با کمک HarmonyOS NEXT یک اکوسیستم نرم افزاری مستقل و قابل اعتماد بسازد تا از این طریق وابستگی خود به سیستم عامل اندروید را از بین ببرد.

اگرچه هوآوی هنوز در این رابطه هیچ بیانیه رسمی منتشر نکرده است، ولی گزارش‌های غیررسمی حاکی از آن هستند که این شرکت احتمالاً تا پایان سال جاری اندروید را به طور کامل کنار خواهد  گذاشت و سیستم عامل جدید HarmonyOS را با گوشی‌های سری Mate 70 ، اواخر امسال روانه بازار خواهد کرد.

هارمونی اواس هوآوی

این سیستم عامل جدید، با آنچه در نسخه‌های گذشته دیده بودیم کاملاً متفاوت است. این سیستم عامل به لینوکس قدیمی متکی نیست و بر مبنای هسته Harmony مستقل استوار است که 3 برابر کارآمدتر بوده و مصرف کلی انرژی را کاهش می‌دهد، به علاوه اینکه کارایی حافظه و قابلیت‌های هوش مصنوعی را روی گوشی‌های هوآوی بهبود می‌دهد.

گفتنی است که درحال‌حاضر بیش از 4000 برنامه تحت سیستم عامل HarmonyOS Next ارائه شده است ولی هوآوی در نظر دارد تا پایان سال 2024 این عدد را به 5000 برنامه برساند. هدف نهایی این شرکت نیز ارائه بیش از 500 هزار اپلیکیشن برای این سیستم‌عامل است.

در صورت موفقیت HarmonyOS Next در رسیدن به این نقطه عطف، می‌تواند خیلی زود به یک رقیب مهم برای iOS و اندروید تبدیل شود.

منبع: huaweicentral

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array