به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  مجیک لیپ (Magic Leap) از آغاز یک همکاری چند جانبه و استراتژیک برای توسعه فناوری‌های واقعیت افزوده با گوگل خبر داده است. با توجه به تغییرات اخیر گوگل و تعدیل نیروی گسترده آن در تیم‌های واقعیت افزوده و واقعیت تعمیم یافته (AR/XR) و سابقه نه چندان درخشان مجیک لیپ به عنوان خالق یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شکست‌ خورده در این رشته، این همکاری تاحدودی عجیب به نظر می‌رسد. با این حال، شدت گرفتن رقابت میان اپل و متا در زمینه دانش سخت افزار و تجربیات متاورس، می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن برای متاورس باشد.

هدف گوگل از همکاری با مجیک لیپ چیست؟

طبق بیانیه‌ منتشر شده از جولی لارسون-گرین، مدیر ارشد فناوری مجیل لیپ، این مشارکت پیشرفت‌های این شرکت در زمینه اپتیک در کنار زیرساخت‌های گوگل را برجسته می‌کند.

عینک متاورسی گوگل

گفتنی است که در این بیانیه به هیچ محصول واقعی یا خدمات بالقوه‌ای اشاره نشده است، اما انتظار می‌رود به زودی شاهد معرفی یک عینک متاورسی جدید سازگار با فناوری AR/XR باشیم که می‌تواند بازار داغ رقابت رهبران بازار یعنی متا و اپل را به چالش بکشد.

شان هالیستر از مجله علمی ورج (Verge) اخیراً در مقاله‌ای خاطر نشان کرد که “مشخص نیست گوگل دقیقاً از این معامله چه چیزی به دست خواهد آورد. توانایی این شرکت در ایجاد سخت افزارهای سفارشی در مجموعه محصولات داخلی آن، از تلفن‌های هوشمند پیکسل گرفته تا بلندگوهای هوشمند، بر هیچ کس پوشیده نیست، ولی وقتی صحبت از هدست‌ها و عینک‌های AR/XR به میان می‌آید، تلاش‌های مجیک لیپ و گوگل به ترتیب در زمینه هدست‌های Magic Leap و Google Glass بیش از هر چیز دیگری، به دلیل شکستشان مورد توجه همه قرار گرفته است. به همین دلیل منطقی است که گوگل پس از اخراج  گسترده کارمندان خود در ماه ژانویه، نخواهد یک هدست واقعیت مجازی جدید را صرفاً برای عقب نماندن از رقبا به بازار معرفی کند”.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array