به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، خبرگزاری آسوشیتدپرس در روز پنجشنبه اعلام کرد که قراردادی دو ساله با کمپانی خالق چت‌بات محبوب ChatGPT، یعنی OpenAI به هدف دسترسی به اخبار و محتوای اختصاصی و ویژه بسته است.

علت اهمیت این خبر در این نکته است که این اولین قرارداد رسمی انتشار اخبار میان یک خبرگزاری بزرگ آمریکایی و یک شرکت متخصص در حوزه هوش مصنوعی می‌باشد.

به‌عنوان بخشی از مفاد این قرارداد، کمپانی OpenAI بخشی از آرشیو خبری خبرگزاری آسوشیتدپرس مربوط به سال 1985 را برای تعلیم الگوریتم‌های چت‌بات ChatGPT خود مورد استفاده قرار خواهد داد.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به‌طور ویژه و اختصاصی از جدیدترین دستاوردها، اخبار اخیر، تکنولوژی‌های پیشرفته و محصولات تازه کمپانی OpenAI باخبر خواهد شد. به گفته یکی از سخنگویان رسمی این خبرگزاری، این دو مجموعه هنوز درحال مذاکره بر سر موارد فنی این قرارداد می‌باشند.

آسوشیتدپرس

فواید همکاری با آسوشیتدپرس برای کمپانی OpenAI

برد لایت‌کپ، مدیر ارشد عملیاتی کمپانی OpenAI درباره فواید این قرارداد گفت که “فیدبک و بازخورد” ارائه شده توسط آسوشیتدپرس و دسترسی به منابع خبری غنی و آرشیو متنی ارزشمند و باکیفیت این خبرگزاری باعث بهبود و ارتقای مهارت‌ها و توانایی‌های سیستم‌های کمپانی OpenAI خواهد شد.

شایان ذکر است که خبرگزاری آسوشیتدپرس یکی از اولین سازمان‌های ملی آمریکا بود که برای اولین بار از فرایند اتوماسیون در زمینه اخبار و گزارشات خود استفاده کرد.

تقریباً یک دهه پیش، این خبرگزاری از روند اتوماسیون برای پوشش گزارشات مالی شرکت و سپس برای پوشش اخبار محلی استفاده کرده بود. از آن زمان به بعد، فرایند اتوماسیون در سراسر خبرگزاری آسوشیتدپرس گسترش یافته و در زمینه‌های مختلفی مانند ترجمه سریع وضعیت آب‌وهوا و کاربردهای دیگر به کارکنان این مجموعه خبری کمک می‌کند.

در اوایل سال میلادی جاری، این خبرگزاری از ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی و متخصص در زمینه جستجو رونمایی کرده بود. عملکرد اصلی این ابزار، کمک به مشتریان خبرگزاری آسوشیتدپرس (که عمدتاً خبرگزاری‌های دیگر هستند) در جستجوی بهینه در آرشیو عظیم رسانه‌ای (شامل تصاویر و ویدیوها) به کمک متن تشریحی می‌باشد.
شایان ذکر است که این رسانه قدیمی و معتبر هنوز از امکانات هوش مصنوعی زایا برای انتشار اخبار استفاده نمی‌کند.

همکاری میان آسوشیتدپرس و کمپانی OpenAI به جهت شناسایی و دسترسی بهتر به محصولات و تکنولوژی‌هایی است که در آینده پتانسیل ایجاد تغییری سازنده و مفید در زمینه خبررسانی و رسانه را دارند.
درواقع این خبرگزاری با ثبت قرارداد با کمپانی OpenAI قصد دستیابی به دو هدف همزمان را دارد: استفاده بهینه از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارتقای اخبار نهایی – حفاظت و نگهداری مستمر از یک عمر آرشیو خبری خود با تحت تعلیم قرار دادن الگوریتم‌های هوش مصنوعی.

این خبرگزاری امیدوار است با آغاز این همکاری دوطرفه، در صنعت رسانه پیشرو و الگوی دیگران و زمینه‌ساز پیشرفت باشد.

منبع: axios

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array